Spaceistheplace Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 (redigerat) Jag funderar starkt på att köpa en: Länk Duger den till att producera musik? Jag kommer nog främst använda FruityLoops och Cool Edit Pro till att börja med, då jag är invand med detta. Men det kan mycket väl hända att jag börjar med Cubase senare. Jag spelar in elgitarr via POD och funderar på att köpa någon keyboard/synth senare. Trummor gör jag i FruityLoops. Det kan hända att jag kommer att ha ganska många kanaler inspelade och mycket reverb och delay inblandat. Tänkte isf slänga med extra minne också i form av detta: Länk Ska jag isf passa på att fylla upp till 4gb direkt eller kan man ha 3gb? Behövs det ens med tanke på mina behov? Tack så mycket på förhand! Redigerat 18 september 2007 av Spaceistheplace
henrik.brunzell Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Ett antal trådar om köpråd finnes på forumet - du kan förkovra dig i dem utöver mitt svar, det finns alltid många som tycker. Jag tycker datorn ser bra ut, inte det nyaste på marknaden direkt, men det är i alla fall XP på den. Läs även andra trådar angående maximal minnesstorlek (du får söka, jag ids inte slänga upp dem), 3 gigabyte tycks vara det säkraste. Köp en bra 2-gigabytare och tryck in, så är du nog trygg på den fronten. Senare kan du ju enkelt uppgradera till 4.
Wernborg Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Har en sådan, dock inte för musikbruk. Men varför inte? Kör själv en äldre HP med P4 i till musiken och det funkar utmärkt. DÄREMOT!!! Köp inte modellen med matt skärm. Den har jag. Du ser ingenting om du inte sitter mitt framför datorn. Jag har haft modellen med glossyskärm (blank) också och den är mycket bättre.
Giannis Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Jag körde en HP Pavilion i ett pch ett halvt år innan jag köpte en customtillverkad musikmaskin. Min laptop hade inte hälften av prestandan som den du kollar på men räckte ändå till en hel del. Två Gb Ram skulle förmodligen vara trevligt. Ett problem jag hade med min HP var dock att väldigt lätt blev väldigt varm vilket gjorde att fläkten gick på högvarv mest hela tiden. Väsnades mycket gjorde den dessutom.
Spaceistheplace Postat 1 oktober 2007 Trådstartare Postat 1 oktober 2007 Tack så mycket för era svar! 😱 Om jag köper så blir det nog lätt den med blank skärm. Klarar Windows XP av 3 GB minne, som jag funderar på att välja?
Spaceistheplace Postat 7 oktober 2007 Trådstartare Postat 7 oktober 2007 Japp. Härligt! Så nu har jag beställt den! Äntligen kan jag komma igång att arbeta på riktigt med musiken.
guranisten Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Japp. Härligt! Så nu har jag beställt den! Äntligen kan jag komma igång att arbeta på riktigt med musiken. Kom gärna med en recension när du hunnit testa den ett tag!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.