Egghuvud Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 (redigerat) Pratade med en kompis som inte över huvud taget hört Manu Chaos Clandestino. Jag kom att tänka på att det kan vara fler som inte hört den eller känner tillo den. Detta var första soloskivan efter att han slutat i Mano negra. Manu trodde själv att skivan bara skulle sälja i ett par hundra ex, men efter att bongo bong blev en hit så blev skivan det också. Förutom de mest kända låtarna Bongo Bong och Clandestino så är skivan sprängfylld med genialiska små musikaliska utflykter både i rytmer och i ljud. Detta är en skiva som jag återkommer till ganska ofta faktiskt. Jag brukar tycka det är jobbigt när jag inte förstår språket, men i detta fallet är det svårt eftersom han sjunger på en fem sex olika språk. Det gör faktiskt inget att jag inte fattar allt. Clandestino är nästan ett måste i skivsamlingen. Smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=Btx2eiQ2gKs ☺️ Redigerat 18 september 2007 av Egghuvud
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.