Basso (oregistrerad) Postat 13 september 2004 Postat 13 september 2004 (redigerat) Hej ..... Jag sysslar mest med orgel o kör inspelningar....VA!!!! tänker ni... vad är det, id's nån hålla på med sånt... Nå varför jag började med sånt. var att jag råkade ut för en arbetsskada så jag var tvungen att sluta mitt jobb som maskinförare.. 😉 Men nu råkade det sej så, att jag har en kompis som är organist. kanske den främsta improvisatören i europa...Han frågade mej om jag är intresserad att spela in åt han..har varit lite intresserad av inspelning som hobby tidigare.. Så sagt o gjort, så jag började att spela in lite åt han.. och några körer som hobby.Man får ju se vart det lutar, är ju inte sagt man lär sej det här yrket. Måste sticka in att jag ännu bara "lär" mej att bemästra inspelning... Nu ska jag sluta prata så folk lessnar på en direkt... Lite om min utrustning jag har.. Yamaha mixer 01V96 Yamaha MSP5A studiomonitor Mackie HD 24/96 Sony A8 Dat Mikrofoner: 1st Pearl TL 4 stereo mic 2st Röde NT 1000 1st Röde NTK rör mic 2st Röde NT5 2st AKG 2000B Dator : P4 2,4 Ghz ljudkort Audiphile 24/96 ljudkort RME Digi96/8 Cubase SX3... så snart jag får uppdateringen min. // Janne 😲 Redigerat 21 september 2004 av Basso
djonas Postat 13 september 2004 Postat 13 september 2004 Välkommen hit 😉 Låter intressant de där du håller på med! 😲
Diwic Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Hej och välkommen! Visst är det härligt med körmusik! Själv leder jag och spelar piano till en gospelkör. 😲 // David
Nisse Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Okej, men du är i alla fall välkommen. 😲 //Nisse
brojd Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Välkommen! Alltid kul med folk som spelar orgel! (Jag var inhoppare som kantor i något år, men tyvärr så var jag inte välkommen längre när de kom på att jag varken var döpt eller medlem i svenska kyrkan) 😲
hackeman Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Välkommen! Hoppas du trivs bättre i din nya roll än som maskinförare så att det fanns någon mening med din arbetsskada.. 😲
hammagrella Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Välkommen! Kul att du hamnade här till slut, det gör alla för eller senare. "You can check out anytime you like, but you can never leave..." (har jag sagt det förut eller? 😲 )
hammagrella Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Tja. Watch ya back! Danny, rätt man har talat - med den avataren!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.