Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag använder Logic 5.5 (yes, PC-användare!) och har ljudkortet M-Audio Fast Track Pro.

ASIO-funktionen fungerar felfritt och Microsofts egna midi-grejs fungerar men jag får inte ljudkortets midi-funktion att ljuda! Väljer jag ett midispår och att uppspelaren skall vara Fast Track Pro Midi Out så hörs det ingenting när jag spelar på min synth. Signaler går fram eftersom Logic talar om vilken ton det är i transport-fönstret så jag får anta att jag kopplat midikablarna rätt!

I Ljudegenskaperna har jag valt att uppspelaren av MIDI skall vara Fast Track Pro Midi Out.

Vad har jag missat?

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Är dessvärre inte nån midifantom men har du syntens midi ut till midi in på ljudkortet och midi ut på ljudkortet till midi in på synten och allt i programmet i övrigt är rätt som du säger så borde det ju vara nån inställning i synten som krånglar? För det är väl Syntens ljud som du vill spela upp? Kolla manualen till synten undrar just om det inte kan ha att göra med det där local on och off eller vad det heter. Och sen måste ju syntens ljud som du vill lira vara inställd på den midikanal som logic skickar på. Är det inget fel där så åker du nog på att kolla Logic manualen hur man meckar till det eller det kanske står i hjälpen rent av.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.