spydah Postat 13 september 2004 Postat 13 september 2004 När jag kopplade in min mixer (alto s6) och har donat lite med cubase så får jag inte längre nån insignal när jag spelar in med micken. Det funkar i logic och det funkar i cooledit men jag vill köra cubase som tidigare.. vad ska jag ändra? Jag har ett audiophile 2496 Tacksam för hjälp!
Lundin Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Om signalen funnits innan "man donat lite med Cubase" borde man hitta felet om man backar bandet några steg och funderar på vad man gjort för ändringar... Troligtvis har det med dina definierade fysiska ingångar på Audiophilekortet att göra... Kolla inputsetup i devicesmenyn och se vilka aktiva ingångar du har.
spydah Postat 14 september 2004 Trådstartare Postat 14 september 2004 har kollat allt men det vägrar ge sig.. fattar inte vad som kan va fel, finns de nån annan inställning jag kan ha missat? har installerat om cubase men de hjälpte inte, sjukt störande
Majken Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 Detta kanske kan hjälpa dig. Kör du version 1 eller 2 förresten? http://www.majken.se/cubase/inspelning2.htm /Majken
spydah Postat 14 september 2004 Trådstartare Postat 14 september 2004 vad på device setup definierar vad jag har som vanligt input? midi är ju inte så svårt att se.. :/
spydah Postat 14 september 2004 Trådstartare Postat 14 september 2004 majken, va ska ja säga.. you are my angel, nära att datorn flög i väggen! tack nu funkar det som de ska igen!
Majken Postat 14 september 2004 Postat 14 september 2004 majken, va ska ja säga.. you are my angel, nära att datorn flög i väggen! tack nu funkar det som de ska igen! Nemas problemas.. Skönt att det funkar igen! 🙂 /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.