perez Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 (redigerat) Hejsan, Jag har idag spelat in en låt i skolan. Endast midi-trummor då.. Det va logic jag använde och nu när jag vill ta hem midifilen? så är det tydligen .ISO... Jag kan inte importera filen till cubase? asså det jag vill kunna göra är att, spela in på ett synth-trummor i logic (i skolan) och sedan ta hem det till min PC som har cubase. importera så att jag kan se alla slag osv och ändra så att jag kan använda andra trumljud.. någon som har koll ? mvh Mattias EDIT: det kanske heter .LSO ? Redigerat 14 september 2007 av perez Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Du borde exportera spåret/en som audiofiler (wav) så bör det funka. Är det fler spår skulle jag exportera varje spår för sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Jag är rätt kass vad det gäller midi. Men jag tror att du kan klicka och dra midifilen från arrange och lägga den på skrivbordet. Maila den sen hem till dig. Midifiler är ju pyttelitet, och sen hemma spara den på skrivbordet och sen dra in den i arrange i cubase. Vet inte om jag är ute å cyklar, rätta mig isf om jag har fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 14 september 2007 Trådstartare Dela Postat 14 september 2007 Jag är rätt kass vad det gäller midi. Men jag tror att du kan klicka och dra midifilen från arrange och lägga den på skrivbordet. Maila den sen hem till dig. Midifiler är ju pyttelitet, och sen hemma spara den på skrivbordet och sen dra in den i arrange i cubase.Vet inte om jag är ute å cyklar, rätta mig isf om jag har fel. asså jag skickade midi-filen till min mail. nu har jag öppnat den igen. har testat att dra filen till cubase, men det funkar inte. funkar inte att importera heller :s ? har jag gjort nåt fel i logic först kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Kan inte cubase så bra men det borde finnas en export midifile eller save midifile. Brukar inte var nåt problem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Sorry - läste inte ordentligt. Exportera MIDI borde vara helt rätt val. Borde väl bli en *.MID-fil av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 14 september 2007 Trådstartare Dela Postat 14 september 2007 Kan inte cubase så bra men det borde finnas en export midifile eller save midifile. Brukar inte var nåt problem! men det är inte det jag är ute efter.. lso-filen från Logic vill jag kunna få in i Cubase,, Men asså varför heter det lso? Det är ju midi jag spelade in i skolan ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Kan inte cubase så bra men det borde finnas en export midifile eller save midifile. Brukar inte var nåt problem! men det är inte det jag är ute efter.. lso-filen från Logic vill jag kunna få in i Cubase,, Men asså varför heter det lso? Det är ju midi jag spelade in i skolan ? Den heter lso för det står för 'Logic Song'. En sån fil kan du inte öppna i cubase. Du måste exportera midifilen eller bounce det du hör i logic till en aif/wav-fil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 14 september 2007 Trådstartare Dela Postat 14 september 2007 Kan inte cubase så bra men det borde finnas en export midifile eller save midifile. Brukar inte var nåt problem! men det är inte det jag är ute efter.. lso-filen från Logic vill jag kunna få in i Cubase,, Men asså varför heter det lso? Det är ju midi jag spelade in i skolan ? Den heter lso för det står för 'Logic Song'. En sån fil kan du inte öppna i cubase. Du måste exportera midifilen eller bounce det du hör i logic till en aif/wav-fil. aha,, där ser man. Men asså kan man inte på nåt sätt göra så att man spelar in grejerna där å sen kan ta hem det å ändra trumljuden i Cubase? det är det jag vill, då det är lättare att spela in i skolan med el-trummor. Men jag har EZ drummer hemma.. går det ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Logic och Cubase är inte kompatibla. Men de kan båda importwera och exportera ljudfiler och midifiler. Så exportera i den ena programmet, importera i det andra. Från Logic till Cubase, från Cubase till Logic. Inte speciellt smidigt, men det går. Cubase har import och exoprt midi file i File-menyn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 14 september 2007 Trådstartare Dela Postat 14 september 2007 Logic och Cubase är inte kompatibla. Men de kan båda importwera och exportera ljudfiler och midifiler. Så exportera i den ena programmet, importera i det andra. Från Logic till Cubase, från Cubase till Logic. Inte speciellt smidigt, men det går. Cubase har import och exoprt midi file i File-menyn. Så exportera det jag spelar in i Logic som midi till tex waw.. å sen importera midi-file i Cubase? men kommer jag kunna ändra ljudet osv då? för det är väl inte midi längre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 14 september 2007 Dela Postat 14 september 2007 Logic och Cubase är inte kompatibla. Men de kan båda importwera och exportera ljudfiler och midifiler. Så exportera i den ena programmet, importera i det andra. Från Logic till Cubase, från Cubase till Logic. Inte speciellt smidigt, men det går. Cubase har import och exoprt midi file i File-menyn. Så exportera det jag spelar in i Logic som midi till tex waw.. å sen importera midi-file i Cubase? men kommer jag kunna ändra ljudet osv då? för det är väl inte midi längre? Nope...Det du har spelat in i skolan och sen exporterat som LJUDFIL/Wav kan du inte ändra. Du måste exportera dit project som en MIDI/.mid fil. Sen importerar du den i Cubase hemma. Midifilen innehåller inga ljud igentligen utan enbart "noter" och velocity info (lite annat med kanske).. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 14 september 2007 Trådstartare Dela Postat 14 september 2007 Logic och Cubase är inte kompatibla. Men de kan båda importwera och exportera ljudfiler och midifiler. Så exportera i den ena programmet, importera i det andra. Från Logic till Cubase, från Cubase till Logic. Inte speciellt smidigt, men det går. Cubase har import och exoprt midi file i File-menyn. Så exportera det jag spelar in i Logic som midi till tex waw.. å sen importera midi-file i Cubase? men kommer jag kunna ändra ljudet osv då? för det är väl inte midi längre? Nope...Det du har spelat in i skolan och sen exporterat som LJUDFIL/Wav kan du inte ändra. Du måste exportera dit project som en MIDI/.mid fil. Sen importerar du den i Cubase hemma. Midifilen innehåller inga ljud igentligen utan enbart "noter" och velocity info (lite annat med kanske).. jaha, fan va trög jag är:D men tack så mkt. kommer säkert bli bra 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 15 september 2007 Dela Postat 15 september 2007 Men asså du kan bounca filerna till wav oxå å typ använda drumagog eller liknande program till att ersätta wavfilerna med samplinga. Men lättaste e ju liksom att exportera som midi och importera som midi , då behåller du även anslagsstyrkorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 20 september 2007 Trådstartare Dela Postat 20 september 2007 Men asså du kan bounca filerna till wav oxå å typ använda drumagog eller liknande program till att ersätta wavfilerna med samplinga. Men lättaste e ju liksom att exportera som midi och importera som midi , då behåller du även anslagsstyrkorna. jag får det fortfarande inte att fungera,, asså i skolan nu så gjorde jag allt typ midifile. Men det fungerar inte då jag försöker importera i cubase.. Det laddas inte ens in i programmet.. Kan det vara så att det inte fungerar för att jag tog Bounce i Logic? Måste jag ta exportera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 20 september 2007 Dela Postat 20 september 2007 (redigerat) Men asså du kan bounca filerna till wav oxå å typ använda drumagog eller liknande program till att ersätta wavfilerna med samplinga. Men lättaste e ju liksom att exportera som midi och importera som midi , då behåller du även anslagsstyrkorna. jag får det fortfarande inte att fungera,, asså i skolan nu så gjorde jag allt typ midifile. Men det fungerar inte då jag försöker importera i cubase.. Det laddas inte ens in i programmet.. Kan det vara så att det inte fungerar för att jag tog Bounce i Logic? Måste jag ta exportera? Du har exporterat en midifil från Logic? Glöm inte att lägga till .mid på filen när du kommer till pcn annars känner den inte igen formatet. Och att exportera filernerna som wav för att sedan köra drumagog är lite väl omständigt. Export midi från logic. Import midi i Cubase och som sagt glöm inte filändelsen .mid Lycka till Redigerat 20 september 2007 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 september 2007 Dela Postat 20 september 2007 Kan det vara så att det inte fungerar för att jag tog Bounce i Logic?Ja. Du ska exportera ut MIDI till en .mid-fil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perez Postat 20 september 2007 Trådstartare Dela Postat 20 september 2007 tackar 😉 Ska prova igen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.