Jump to content
Annons

Recommended Posts

Decket (oregistrerad)
Postat

Jag har en Fender stratocaster vintage -57 hotrod. Stallet ser ut såhär, vill bara kolla så det verkligen ska vara så, en polare som kommenterade.

BILD PÅ GITARREN!

Det är alltså ett litet avstånd där emellan, men annars kan man ju inte svaja? Kom ihåg att det är en -57 reissue.

Tack för svar!

Annons
Postat
Jag har en Fender stratocaster vintage -57 hotrod. Stallet ser ut såhär, vill bara kolla så det verkligen ska vara så, en polare som kommenterade.

BILD PÅ GITARREN!

Det är alltså ett litet avstånd där emellan, men annars kan man ju inte svaja? Kom ihåg att det är en -57 reissue.

Tack för svar!

Tjenare, det är nog inget som är fel på stallet, ska vara så skulle jag tippa på. Men du kan ju alltid sänka det om du stör dig på det väldigt mycket, men det skulle jag nog hoppa över.

Postat

BILD PÅ GITARREN!

Om du läser i Fenders manual för diverse Strator så ska du finna att de rekomenderar en "glipa" på 1/8" (3.175 mm) mellan stallet och gitarrens kropp. Din setup ser alltså ut att stämma rätt väl med den officiella rekomendationen. Dock påpekar de att man lämpligen justerar stallet att passa ens egen spelstil; så kan man t.ex. välja att "spänna" fjädrarna så att stallet vilar helt mot gitarrens kropp.

Manualen hittar du här:

http://www.fender.com/support/manuals/pdfs...dBasses2003.pdf

Själv tyckar jag att det suger rejält att ha stallet enligt rekomendation; jag brukar alltid stoppa in fyra eller fem fjädrar och se till att stallet vilar helt mot kroppen, men YMMV. Jag brukar ju också plocka bort svajarmen och tyst önska att alla mina strator var hardtails, så don't take my word for it; prova lite själv (men följ råden i manualen och spänn inte inte fjädrarna *för* hårt; notera också att sträng-höjd och intonation kan behöva justeras om du "flushar" stallet med kroppen).

Hur är "hotrodden" annars? Jag har sett en del bra skrivet om dem, men aldrig provat en själv.

Cheers,

johan

Postat

Håller definitivt med Superjudge!

Ner med stallet mot kroppen så förlänger du sustainen en aning!

Men svajarmen kan man ha kvar.

Decket (oregistrerad)
Postat

Jättetack för svar!

*sten från hjärtat!*

Hot rod'en är helt underbar. Rekommenderas starkt. Den är köpt i Austin för 10400 kronor, bra pris?? 😊 Helt klart den bästa gitarr jag spelat på. Noiseless singlecoil och Dimarzio humbuckern kommer man ruggigt långt med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.