sixpakk Postat 13 september 2004 Postat 13 september 2004 Har funderingar på att bygga en ny dator och införskaffa en Mbox. Nån som har tips på en garanterat fungerande "top of the line" Intel eller AMD konfiguration som fungerar problemfritt med mbox och LE och har lust att lista det här??? Är egentligen bara intresserad av: Moderkort CPU + fläkt Minnen Grafik... Har även spanat på ett "Shuttle XPC SB75G2" system med i875 chipset. Nån med erfarenhet av Shuttle XPC och Mbox? 😆
onosoul Postat 13 september 2004 Postat 13 september 2004 Har du kollat digidesigns hemsida? Där finns en lista på vad de rekomenderar för system.
brojd Postat 13 september 2004 Postat 13 september 2004 (redigerat) Har du kollat in på Digidesign User Conference ? Kolla Protools LE for windows forumet och sedan "Best Desktop for PTLE" Jag har själv byggt en variation på "Allenstein" maskinen och är helnöjd. (Kör visserligen med en digi002r, men mjukvaran är densamma som på mbox:en) Man kan ta ut svängarna en del mer än vad digidesign själva anger på sin site eftersom de inte alltid hinner med att testa all ny hårdvara på marknaden. Redigerat 13 september 2004 av brojd
Tobbe Postat 16 september 2004 Postat 16 september 2004 Jag kör också med en Allenstein den är grym. Skippa XPC:n tror jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.