Jump to content
Annons

Convertera midi till audio

Soxic

Recommended Posts

Tja!

Jag har många midikanaler öppna i mitt projekt och vill lätta på belastningen lite genom att få midikanaler till audio så att jag kan stänga ner några plugins som tar ramkraft. Hur gör jag detta enklast? Måste jag spela in midi på en audiokanal eller kan man göra detta automatiskt och i så fall hur?

Tacksam för svar.

Dela på andra sajter

Annons
Tja!

Jag har många midikanaler öppna i mitt projekt och vill lätta på belastningen lite genom att få midikanaler till audio så att jag kan stänga ner några plugins som tar ramkraft. Hur gör jag detta enklast? Måste jag spela in midi på en audiokanal eller kan man göra detta automatiskt och i så fall hur?

Tacksam för svar.

Jag brukar göra så att jag kopplar utgången från ljudkortet till ingången på ljudkortet, och så spelar jag in som ett vanligt audio-spår. Tror tyvärr inte att det går att göra på så många andra sätt.

Finns väl program som "spelar in det du hör" på datorn.

Dela på andra sajter

Tja!

Tacksam för svar.

Mute'a alla andra spår samtidigt som du exporterar midi-slingan till .wav för att sedan importera .wav filen igen.

Dela på andra sajter

ehm.. Är det mjukvarusyntar du använder eller en extern synt?

Om det är mjukvarusyntar är det bara att sola den midikanalen, sen köra audio mixdown, kryssa i "add to track" å vips du får det till en audiokanal... Är det extern synt så måste du ju koppla ljudet från synten in i datorn och spela upp midi samtidigt som du spelar in på audio-kanal.

EDIT: läst nu att du vill lätta på belastning, antar att det rör sig om mjukvarusyntar då.. men som sagt, audio-mixdown =)

Redigerat av Limpan
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.