Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jo det är så att jag gjorde ett rejält kap för några månader sen och köpte mig ett Soundtracs M-series 32 kanalers, 6 aux, 8 group mixerbord över blocket för en helt överkomlig summa. Nu är det så att jag sökt runt och försökt o hitta lite information om det, men allt förgäves. Att Soundtracs själva har tagit bort all information om sakerna som gjordes innan deras digitalbords satsning är jag mäkta besviken på. I princip det enda jag vet om mitt mixerbord är hur man använder det, men inget mer.

Så jag har ju då några frågor.....

Först och främst vilket år kom detta ut? Och vad var det ungefärliga nypriset på det då?

Vad skulle det vara värt idag ungefär?

Sen även om nån har nån aning om vart man kan få tag på manual och teknisk data.

Dels så tycker iallafall jag att det kan vara väldigt roligt o veta vad det är värt nu ungefär, sen är det även dags att skriva en ny hemförsäkring så att kunna skriva ner en rättvis siffra känns lite mer betryggande.

Vad jag köpte det för kommer inte vara nån hemlighet, tänkte bara vänta med att skriva det tills jag fått nå svar :rolleyes: Lite mer spännande så ☺️

Hoppas jag får svar på iallafall någon fråga!

Tack på förhand / Christofer

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hej!

Jo det är så att jag gjorde ett rejält kap för några månader sen och köpte mig ett Soundtracs M-series 32 kanalers, 6 aux, 8 group mixerbord över blocket för en helt överkomlig summa. Nu är det så att jag sökt runt och försökt o hitta lite information om det, men allt förgäves.

Sen även om nån har nån aning om vart man kan få tag på manual och teknisk data.

http://www.studiosystems.co.uk/

Postat

Sådär nu har jag mailat och fått svar ifrån den där sidan. Han hade manual till salu samt tech/spec sheet m.m så nu blir det o slänga över pengar via paypal och vänta på ett paket ifrån England.

Det var iallafall gjort nån gång i mitten av 80 talet så oddsen är att det är lika gammalt som mig 🙂

När det kom ut så gick det ungefär på 110.000:- i nypris.

Han sa att han i dagsläget skulle sälja ett bord i samma modell som mitt för ungefär 10.000:- men att han har sett sånna ute på ebay för runt 7000:- också.

Då kan jag ju avslöja att jag köpte mitt bord för 3.500:- + lite bensinpengar men det var som tur va inte så långt att åka. Så jag gjorde som jag trodde ett riktigt kap på detta. Jag är mer än nöjd och detta kommer användas flitigt i många år framöver 🙂

Tack för hjälpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.