Jump to content
Annons

Cardbus Firewire

tenderfoot (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Jag befinner mig i en situation då jag redan har en laptop och ett externt ljudkort (Presonus Firebox).

Däremot saknar jag firewire på mitt dator. Har testat med ett antal Cardbus vilka ska göra det möjligt att köra firewire i PCMCIA (?)- porten. Korten jag testat har ej fungerat tillsammans med ljudkortet men jag har nu förstått att de med Texas Instrument chip är de bästa. Någon som vet något Cardbus som faktiskt fungerar?

Annons
Postat
Jag befinner mig i en situation då jag redan har en laptop och ett externt ljudkort (Presonus Firebox).

Däremot saknar jag firewire på mitt dator. Har testat med ett antal Cardbus vilka ska göra det möjligt att köra firewire i PCMCIA (?)- porten. Korten jag testat har ej fungerat tillsammans med ljudkortet men jag har nu förstått att de med Texas Instrument chip är de bästa. Någon som vet något Cardbus som faktiskt fungerar?

http://www.exitdata.se/prodinfo.asp?id=95

Postat

Tack, jag kommer nog köpa ett sådant kort då det står att det funkar med ljudapplikationer.

Postat (redigerat)
Hej!

Jag har en följdfråga. Finns det liknande konverterare fast från expresscard till firewire?

/Pontus

Detta rekommenderas av bla. Alesis:

http://webshop.ecedata.se/webshop/GEFrontS...;artnr=F5U505EA

Det finns billigare varianter, samma tillverkare gör tex. ett kort med 2 x firewire + 1 x USB 2.0 för halva priset av det ovanstående.

Redigerat av prisoner_of_mars

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.