conanbarberaren Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Hej! Jag arbetar i arangement view och undrar hur jag kan "koppla ihop" olika spår så jag kan använda ena spårets effekter på det andra? Förstår ni vad jag menar? Ex: jag spelar först in ett gitarrspår och lägger eq, simple delay etc på det. Sen spelar jag in ett till spår där jag vill ha samma typ av effekter med samma inställningar samt att de ska jobba på samma sätt. Vet att man ska kunna koppla ihop det på nåt sätt men vet inte hur. Tacksam för svar! //Conanbarberaren
pistolpete Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Hej! Jag arbetar i arangement view och undrar hur jag kan "koppla ihop" olika spår så jag kan använda ena spårets effekter på det andra? Förstår ni vad jag menar? Ex: jag spelar först in ett gitarrspår och lägger eq, simple delay etc på det. Sen spelar jag in ett till spår där jag vill ha samma typ av effekter med samma inställningar samt att de ska jobba på samma sätt. Vet att man ska kunna koppla ihop det på nåt sätt men vet inte hur. Tacksam för svar! //Conanbarberaren annars kan du ju hålla in ctrl och dra över effekterna från den ena kanalen till den andra så klonas dom. Om du har gjort automation så kan du ju köra cut n paste envelope där. Finns säkert nå andra vägar att jobba på men sådär gör jag iaf 😆
ThomasJ Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Kanske missförstår dig nu. Men om du väljer att lägga dina effekter på en buss så kan du jue ha samma effekt på flera olika spår.
conanbarberaren Postat 14 september 2007 Trådstartare Postat 14 september 2007 Kanske missförstår dig nu.Men om du väljer att lägga dina effekter på en buss så kan du jue ha samma effekt på flera olika spår. Hur gör man det? hittade ingenting som hette bus när jag sökte igenom lite snabbt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.