Jump to content
Annons

Koppla ihop spår i arangement view


conanbarberaren

Recommended Posts

Hej!

Jag arbetar i arangement view och undrar hur jag kan "koppla ihop" olika spår så jag kan använda ena spårets effekter på det andra? Förstår ni vad jag menar?

Ex: jag spelar först in ett gitarrspår och lägger eq, simple delay etc på det. Sen spelar jag in ett till spår där jag vill ha samma typ av effekter med samma inställningar samt att de ska jobba på samma sätt. Vet att man ska kunna koppla ihop det på nåt sätt men vet inte hur.

Tacksam för svar!

//Conanbarberaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag arbetar i arangement view och undrar hur jag kan "koppla ihop" olika spår så jag kan använda ena spårets effekter på det andra? Förstår ni vad jag menar?

Ex: jag spelar först in ett gitarrspår och lägger eq, simple delay etc på det. Sen spelar jag in ett till spår där jag vill ha samma typ av effekter med samma inställningar samt att de ska jobba på samma sätt. Vet att man ska kunna koppla ihop det på nåt sätt men vet inte hur.

Tacksam för svar!

//Conanbarberaren

annars kan du ju hålla in ctrl och dra över effekterna från den ena kanalen till den andra så klonas dom. Om du har gjort automation så kan du ju köra cut n paste envelope där. Finns säkert nå andra vägar att jobba på men sådär gör jag iaf 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...