Jump to content
Annons

Topp 5 åtgärder

Recommended Posts

azza (oregistrerad)
Postat

Hej allihopa!

Jag planerar köpa en PC laptop, Dell eller Sony Vaio - 2 gig ram, Inter 2 core duo. Med Windows XP. Tänker använda Reason + Cubase. Enbart midi spår till att börja med. I ett senare skede möjligen även audio, skaffar i så fall extern hårddisk och ljudkort. Det handlar alltså om undertecknads enmansband, vi talar inte Sveriges radios symfoniorkester.

Jag vet att de flesta rekommenderar Mac, men jag trivs med PC.

Till alla forumets experter: skulle ni vilja lista Topp 5 de åtgärder jag måste fixa för att min PC ska funka så bra som möjligt. Tack!

/Astolf

Annons
Postat
Hej allihopa!

Jag planerar köpa en PC laptop, Dell eller Sony Vaio - 2 gig ram, Inter 2 core duo. Med Windows XP. Tänker använda Reason + Cubase. Enbart midi spår till att börja med. I ett senare skede möjligen även audio, skaffar i så fall extern hårddisk och ljudkort. Det handlar alltså om undertecknads enmansband, vi talar inte Sveriges radios symfoniorkester.

Jag vet att de flesta rekommenderar Mac, men jag trivs med PC.

Till alla forumets experter: skulle ni vilja lista Topp 5 de åtgärder jag måste fixa för att min PC ska funka så bra som möjligt. Tack!

/Astolf

använd inte norton

surfa inte porr

ta inte hem för mycket crackat skit

optimera för bakgrundstjänster

dra ner på det grafiuska lullullet i windows

så ska det funka fint

Postat (redigerat)

Demonen har i stort sett rätt. Men tanka för all del hem porr om du känner för det. Det är mindre riskfritt! :rolleyes:

Edit:

de flesta rekommenderar Mac

De som kör Mac, ja. 😛

Redigerat av Hellpig
Postat
Demonen har i stort sett rätt. Men tanka för all del hem porr om du känner för det. Det är mindre riskfritt! :rolleyes:

Edit:

de flesta rekommenderar Mac

De som kör Mac, ja. 🙂

De rekommenderar inte Mac... de försöker övertala och BANKA in det i huvudet på alla andra... eller om det är sig själva som dom försöker övertyga... 😄

Det borde ju inte behövas om det nu är så himla bra... 😛

Till ämnet... HÄR har du 25 tips...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.