azza (oregistrerad) Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Hej allihopa! Jag planerar köpa en PC laptop, Dell eller Sony Vaio - 2 gig ram, Inter 2 core duo. Med Windows XP. Tänker använda Reason + Cubase. Enbart midi spår till att börja med. I ett senare skede möjligen även audio, skaffar i så fall extern hårddisk och ljudkort. Det handlar alltså om undertecknads enmansband, vi talar inte Sveriges radios symfoniorkester. Jag vet att de flesta rekommenderar Mac, men jag trivs med PC. Till alla forumets experter: skulle ni vilja lista Topp 5 de åtgärder jag måste fixa för att min PC ska funka så bra som möjligt. Tack! /Astolf
spaceman Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Till att börja med blir du inte av med audiospår om du kör pluggar av idag på vare sig pc eller Mac.
Demonproducenten Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Hej allihopa!Jag planerar köpa en PC laptop, Dell eller Sony Vaio - 2 gig ram, Inter 2 core duo. Med Windows XP. Tänker använda Reason + Cubase. Enbart midi spår till att börja med. I ett senare skede möjligen även audio, skaffar i så fall extern hårddisk och ljudkort. Det handlar alltså om undertecknads enmansband, vi talar inte Sveriges radios symfoniorkester. Jag vet att de flesta rekommenderar Mac, men jag trivs med PC. Till alla forumets experter: skulle ni vilja lista Topp 5 de åtgärder jag måste fixa för att min PC ska funka så bra som möjligt. Tack! /Astolf använd inte nortonsurfa inte porr ta inte hem för mycket crackat skit optimera för bakgrundstjänster dra ner på det grafiuska lullullet i windows så ska det funka fint
Hellpig Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 (redigerat) Demonen har i stort sett rätt. Men tanka för all del hem porr om du känner för det. Det är mindre riskfritt! Edit: de flesta rekommenderar Mac De som kör Mac, ja. 😛 Redigerat 12 september 2007 av Hellpig
AssOwL™ Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Demonen har i stort sett rätt. Men tanka för all del hem porr om du känner för det. Det är mindre riskfritt! Edit: de flesta rekommenderar Mac De som kör Mac, ja. 🙂 De rekommenderar inte Mac... de försöker övertala och BANKA in det i huvudet på alla andra... eller om det är sig själva som dom försöker övertyga... 😄 Det borde ju inte behövas om det nu är så himla bra... 😛 Till ämnet... HÄR har du 25 tips...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.