Jump to content
Annons

Cubase script för Roland XP30


ZinkTwice

Recommended Posts

Annons

Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall

du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga

mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till

genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall

du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga

mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till

genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.

Tackför svar,

Den fanns inte med i listan i SX. Hur kan man få dit den? Jag har letat på Internet men hittar ingen fil. Man borde ju enkelt kunna importera den tycker man. SX har ju script för Roland-XP10, har testat och det funkar bra...fast med fel synth då 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...