ZinkTwice Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Hej Någon som vet var man får tag på Cubase patch script till min Roland XP30? Helst den som slutar på xml.. 🙂 / ZT
spaceman Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.
YellowStudio Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Det är inget script men dom förklarar hur man kan göra på Rolands hemsida support- midiverkstan för att komma åt olika ljud. lite krångligt men det fungerar. Det var länge sen jag använde det.
ZinkTwice Postat 14 september 2007 Trådstartare Postat 14 september 2007 Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifalldu ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället. Tackför svar, Den fanns inte med i listan i SX. Hur kan man få dit den? Jag har letat på Internet men hittar ingen fil. Man borde ju enkelt kunna importera den tycker man. SX har ju script för Roland-XP10, har testat och det funkar bra...fast med fel synth då 😊
Lundin Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 (redigerat) Prova den här ROLAND_XP-30_fromScriptFile615.zip Färdigtuggad o klar 🙂 EDIT: Du vet var den ska ligga för att du ska kunna importera den i Devicemanagern va? Redigerat 18 september 2007 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.