Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall

du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga

mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till

genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.

Postat

Det är inget script men dom förklarar hur man kan göra på Rolands hemsida support- midiverkstan för att komma åt olika ljud. lite krångligt men det fungerar. Det var länge sen jag använde det.

Postat
Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall

du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga

mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till

genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.

Tackför svar,

Den fanns inte med i listan i SX. Hur kan man få dit den? Jag har letat på Internet men hittar ingen fil. Man borde ju enkelt kunna importera den tycker man. SX har ju script för Roland-XP10, har testat och det funkar bra...fast med fel synth då 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.