hogweed Postat 11 september 2007 Postat 11 september 2007 har försökt fång mitt "nya" EMU 1212 i några veckor nu,fattar inte hur svårt dom verkar ha att skriva fungerande drivisar 😄 Hursomhelst,jag fattar inte varför jag har så taskig latency. Jag körde med Audigy 2 innan med latency inställt på 10 och hade ingen kännbar försening av ljudet vid inspelning men med 1212:an funkar det inte ens vid latency på 5,får grymt dålig respons. Någon som känner igen detta problem och kan hjälpa mig?
Björn Olsberg Postat 11 september 2007 Postat 11 september 2007 Vilket program använder du, och har du angett i programmet att du ska använda asio-drivrutinen för ljudkortet? I andra hand bör du använda wdm-drivrutinen.
hogweed Postat 11 september 2007 Trådstartare Postat 11 september 2007 Vilket program använder du, och har du angett i programmet att du ska använda asio-drivrutinen för ljudkortet? I andra hand bör du använda wdm-drivrutinen. Cubase sx 3 och ja jag har angett asio som drivrutin,wdm ger väll ännu sämre latency,eller?
ThomasJ Postat 11 september 2007 Postat 11 september 2007 är ditt os 64 eller 32 bitar? Xp eller Vista?
hogweed Postat 11 september 2007 Trådstartare Postat 11 september 2007 är ditt os 64 eller 32 bitar? Xp eller Vista? Jag kör med XP 32 bit
AssOwL™ Postat 11 september 2007 Postat 11 september 2007 Vid inspelning skriver du, men är det vid inspelning av audio eller om du kör med klaviatur via midi?
hogweed Postat 11 september 2007 Trådstartare Postat 11 september 2007 Vid inspelning skriver du, men är det vid inspelning av audio eller om du kör med klaviatur via midi? Bara när jag kör audio Det låter dessutom som om jag får "dubbel" lyssning,som om det routas skumt i mixern på nått sätt..... en konstig grej är att jag får in ljudet som spelas upp i cubase på stripen för ingången. Jag fattar inte,detta måste ju vara fel,eller?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.