Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag läste ett par kommentarer här, och de lät positiva till 64Studio och lite mindre positiva till Ubuntu Studio.

Jag har ingen större erfarenhet av Linux förutom lite live-skivor som jag har testat. Jag tänkte testa Ubuntu Studio på en gammal dator, men blev lite sugen på att testa 64Studio också. Nu har jag inte hunnit göra någon större forskning i ämnet, så jag bara undrar om någon här har testat bägge och kan jämföra lite? Jag håller på och laddar hem 64Studio på en live-skiva nu, så jag kan testa det sen, men om nån har nåt att säga så är ni välkomna...

Annons
Postat
Jag läste ett par kommentarer här, och de lät positiva till 64Studio och lite mindre positiva till Ubuntu Studio.

Jag har ingen större erfarenhet av Linux förutom lite live-skivor som jag har testat. Jag tänkte testa Ubuntu Studio på en gammal dator, men blev lite sugen på att testa 64Studio också. Nu har jag inte hunnit göra någon större forskning i ämnet, så jag bara undrar om någon här har testat bägge och kan jämföra lite? Jag håller på och laddar hem 64Studio på en live-skiva nu, så jag kan testa det sen, men om nån har nåt att säga så är ni välkomna...

Om din gamla dator har en 64-bitarsprocessor, eller om du har en sån i en nyare dator kan 64-studio definitivt vara ett alternativ.

Har inga erfarenheter av 64Studio dock, men jag tror att lundberg här på forumet har testat den.

Postat
Om din gamla dator har en 64-bitarsprocessor, eller om du har en sån i en nyare dator kan 64-studio definitivt vara ett alternativ.

Har inga erfarenheter av 64Studio dock, men jag tror att lundberg här på forumet har testat den.

Ok, får hoppas att han läser den här tråden då. Skulle vara kul om nån har testat att installera det på riktigt, eftersom live-cd'n tydligen saknar en del.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.