FenderTwinReverb Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 Hej! Har en Fender Twin Reverb Förstärkare, 200 watt Den köptes begagnad för ca 30 år sedan, osäker på årsmodell. Mycket välskött. Står på hjul, skyddskåpa sitter på. Har ej använts på många år. Är det någon som vet vad kan denna vara värd? Tacksam för svar.
Strange Leaf Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 (redigerat) 200 Watt? I uteffekt? Redigerat 10 september 2007 av Strange Leaf
4Trax Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 håller med .200W??? De finns i 80, 100, 120W tror jag det är. Det står konstigt nog inte på stärkaren. Är det en Silverface eller Blackface Twin. Kolla serienr på nätet så ser du vad det är för årsmodell. Men allmänt så ligger en fin Silverface på ca 10.000:- och Blackface 18-25.000:- om den funkar!
Mattu (oregistrerad) Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 För att förtydliga tidigare inlägg: Silverface - kromad kontrollpanel Blackface - svart kontrollpanel
FenderTwinReverb Postat 10 september 2007 Trådstartare Postat 10 september 2007 Hej! Tack för svaren. Det har nog blivit ett missförstånd med watten, det är farsans förstärkare. Ska fråga igen. Den är svart så det är väl en Blackface. Ska även kolla serienumret. Den borde fungera, farsan är väldigt noga med sina grejer. 😳
4Trax Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 (redigerat) Hej! Tack för svaren. Det har nog blivit ett missförstånd med watten, det är farsans förstärkare. Ska fråga igen. Den är svart så det är väl en Blackface. Ska även kolla serienumret. Den borde fungera, farsan är väldigt noga med sina grejer. 🙂 bjuder 5 lax! tar den oprövad! 😳 Du sitter på en guldklimp! En grym stärk! Sälj den så den kommer till användning! Redigerat 10 september 2007 av 4Trax
FenderTwinReverb Postat 12 september 2007 Trådstartare Postat 12 september 2007 Hej alla! Vad kul att se att budgivningen har startat! Skall kolla upp serienumret i helgen då jag inte har den hos mig nu. Watten framgår säkert av informationen som jag får när jag kollar upp serienumret på nätet. Återkommer till helgen!
4Trax Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Jag skulle säga på mellan 7000-10000. För en mint Blackface? Skulle inte tro det!
Fredrik Karlsson Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Jag skulle säga på mellan 7000-10000. Nja jag skulle säga nånstans mellan 4329:- - 29213:-
FenderTwinReverb Postat 2 december 2007 Trådstartare Postat 2 december 2007 Hej! Nu har jag fått lite mer information om förstärkaren. 100 w är det som gäller för den här förstärkaren. Det står Richard Smith A48814 på förstärkaren. Jag googlade numret men fick inte fram något vettigt. Serienumret skall nog vara något längre. Var på förstärkaren kan man hitta serienumret? Hjälpte den nya informationen något?
4Trax Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Hej! Nu har jag fått lite mer information om förstärkaren. 100 w är det som gäller för den här förstärkaren. Det står Richard Smith A48814 på förstärkaren. Jag googlade numret men fick inte fram något vettigt. Serienumret skall nog vara något längre. Var på förstärkaren kan man hitta serienumret? Hjälpte den nya informationen något? Ja du, det är nog ingen Blackface isf. En 72:a silverface är det nog. Inte fy skam! Så ser en silverface ut http://www.jamesderose.net/gear/pics/76twin.jpg och en blackface http://img.audiofanzine.com/img/produits/t...2/2/9/29870.jpg Svart resp silver panel
FenderTwinReverb Postat 2 december 2007 Trådstartare Postat 2 december 2007 Hej igen! 4Trax: Ok, jag hade inte lagt märke till att det var den lilla biten som avgjorde. Då är det runt 10.000 kr den är värd som du skrev i ett tidigare inlägg? Tack för din hjälp!
4Trax Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Hej igen! 4Trax: Ok, jag hade inte lagt märke till att det var den lilla biten som avgjorde. Då är det runt 10.000 kr den är värd som du skrev i ett tidigare inlägg? Tack för din hjälp! Kosmetiskt ja! Det är en hel del andra grejor i en blackface och låter mycket varmare i tonen! Silverfacearna kom först när TV bolaget CBS köpte upp Fender och ville ha en mer hifi förstärkare så det är bl.a. där för de låter olika. Silverfacen har mycket mer diskant t.ex. Det går att bygga om silverfacen till en blackface om man är händig!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.