Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

När man lägger effekter på bl.a sång och gitarr. För att spara datorkraft spelar det någon roll om man använder send eller insert effekter.

Vilket tar minst prcessorkraft? m.m

Steffe

Annons
Postat (redigerat)

Oftast brukar man lägga effekter som EQ och kompressor som insert medans effekter som reverb och delay läggs som send. Vad som är processorsnålast törs jag faktiskt inte säga.

EDIT: Såg att det fanns en annan tråd om hur man använder de olika effekterna, men ni får väl tåla att jag skrev det här också, då det inte går att ta bort inläggen.

Redigerat av HiDa
Postat
Oftast brukar man lägga effekter som EQ och kompressor som insert medans effekter som reverb och delay läggs som send. Vad som är processorsnålast törs jag faktiskt inte säga.

EDIT: Såg att det fanns en annan tråd om hur man använder de olika effekterna, men ni får väl tåla att jag skrev det här också, då det inte går att ta bort inläggen.

Många trådar i ämnet.. 😉 Kort dock; Genom att lägga t ex reverb på send så kan du med fördel placera fler tagningar/instrument i samma rum=du spar på resurserna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.