Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har ett M-audio FireWire 410 tillsammans med Vissta 32-bit.

Jag har aldrig haft problem med detta externa kort tidigare i XP men nu arbetar det under all kritik.

Det brusar vid all inspelning, dock ej under uppspelning.

Jag kör nu cubase sx3 och latencyn för kortet med 512 kb i buffert landar på ca 13ms, vilket är helt ok.

Tilläggas skall är även att det är bara en BETA-drivis, och då jag har begränsad koll på vad detta faktum kan ställa till har jag svårt att avgöra om problemet ligger där eller någon annan stans.

Men problemet kvarstår då det brusar då signal IN belastas.

EDIT: En annan viktig sak är att de enheter, ex: piano som jag linar in i kortet och sedan kör direct monitoring funkar klockrent utanför cubase men så fort jag spelar in i Cubase så brusar det oavsätt ljudkälla som jag linar in.

Är det Cubase SX3 som inte är kompatibelt med Vista?

EDIT2: Provade även i Ableton Live men där är samma problem så att det skulle vara Cubase som inte klaffar kan man nog slå ur hågen.

Alla är varmt välkomna att komma med ideér för detta problem.

Tack på förhand.

MVH Gurra

Redigerat av spoxed
Annons
Postat

Nån som har koll på när den kommer? Det ligger endast en BETA-version ute nu.

Har nämligen problem med inspelning då det brusar oavsätt vad jag spelar in. Inte ett konstant brus men så fort man belastar IN med en mic eller gitarr etc. så brusar det :S

Tack på förhand

MVH, Gurra

Postat

Väntar själv på nya drivisar ifrån m-audio.

Kan säga att dom är jue inte direkt snabba.

Väntar på 64bitars drivers.

Fins beta till vista 32bitar men ikke till 64.

Mkt dumt tycker jag.

Mitt svar till dig är: det kan dröjja;(

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.