Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kort å gott: går det?

Vad jag vill; lägga en enkel effekt som skall påverka ALLA spår (TapeStop). Det går ju att lägga effekten på masterspåret men hur faen gör jag för att automatisera detta spår? Förmodligen är det enklare än vad jag kan tänka mig eller så går det väl inte. Fast då är det ju rätt menlöst att man kan lägga effekter på det...

Not: heter det masterspår? Jag tror det i alla fall.

Annons
Postat

Aktivera "R" på mixerregeln så dyker den upp som ett spår i projektfönstret.

Automatisera som vanligt.

Postat
Kort å gott: går det?

Vad jag vill; lägga en enkel effekt som skall påverka ALLA spår (TapeStop). Det går ju att lägga effekten på masterspåret men hur faen gör jag för att automatisera detta spår? Förmodligen är det enklare än vad jag kan tänka mig eller så går det väl inte. Fast då är det ju rätt menlöst att man kan lägga effekter på det...

Not: heter det masterspår? Jag tror det i alla fall.

När jag tryckte på "W" på masterkanalen i mixern så dök den upp som spår i arrfönstret!

creel (oregistrerad)
Postat

Annars kan du ju göra en gruppkanalspår (group channel track 😉) och skicka alla kanaler dit.

Postat

Tackar för svaren, nu skall det nog lösa sig!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.