mietek Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 nån som har några värdefulla tips på hur man ska separera bas och pukor, kagge är ju inget problem, men när jag mixar hård musik vill man ju att basens huvudsakliga energi ska ligga runt 60-100 hz precis som botten på pukorna, om man redan duckat för kaggen känns det lite tunnt om man ska in och skära där också. det är ju inte så att det låter bedrövligt men som sagt om nån har jättebra tips så go ahead. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 nån som har några värdefulla tips på hur man ska separera bas och pukor, kagge är ju inget problem, men när jag mixar hård musik vill man ju att basens huvudsakliga energi ska ligga runt 60-100 hzprecis som botten på pukorna, om man redan duckat för kaggen känns det lite tunnt om man ska in och skära där också. det är ju inte så att det låter bedrövligt men som sagt om nån har jättebra tips så go ahead. Sidechain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 september 2007 Trådstartare Dela Postat 9 september 2007 jo klart. men vill egentligen inte, när man vet så många liknande jobb som klarar sig utan, om du förstår vad jag menar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Man får helt enkelt acceptera att det inte blir bra om det krockar och försöka sig på en kompromiss. Lyssna på musik i samma genre och jämför mixarna med dina egna. Lägg till exempel upp ett referensspår i ditt projekt som du snabbt kommer åt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 september 2007 Trådstartare Dela Postat 9 september 2007 (redigerat) fan jag kan passa på och fråga en sak när det gäller pukor, som jag tycker är meckigare att kompressera p.g.a sustainen, Vad är en LÅNG releasetid när man snackar pukor, är det så enkelt att releasetiden i stort sett bara påverkar sustainen, att man liksom kan dra gränsen för var som är onaturligt när signalen inte hinner gå under tröskeln alls (om man sätter tröskeln hyffsat högt så att inte hela kroppen automatiskt komprimeras d.v.s), om man har en schysst kompressorn där man enkelt kan se GR, och man liksom väljer det parti i låten med tätast slag. Det känns som ett bra tankesätt eller vad säger nI? poängen är väl att den inte ska fortsätta att jobba tills nästa slag/transient? Redigerat 9 september 2007 av mietek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.