Jump to content
Annons

Tips på att separera Bas/Pukor

mietek

Recommended Posts

nån som har några värdefulla tips på hur man ska separera bas och pukor, kagge är ju inget problem, men när jag mixar hård musik vill man ju att basens huvudsakliga energi ska ligga runt 60-100 hz

precis som botten på pukorna, om man redan duckat för kaggen känns det lite tunnt om man ska in och skära där också.

det är ju inte så att det låter bedrövligt men som sagt om nån har jättebra tips så go ahead.

Dela på andra sajter

Annons
nån som har några värdefulla tips på hur man ska separera bas och pukor, kagge är ju inget problem, men när jag mixar hård musik vill man ju att basens huvudsakliga energi ska ligga runt 60-100 hz

precis som botten på pukorna, om man redan duckat för kaggen känns det lite tunnt om man ska in och skära där också.

det är ju inte så att det låter bedrövligt men som sagt om nån har jättebra tips så go ahead.

Sidechain

Dela på andra sajter

Man får helt enkelt acceptera att det inte blir bra om det krockar och försöka sig på en kompromiss. Lyssna på musik i samma genre och jämför mixarna med dina egna. Lägg till exempel upp ett referensspår i ditt projekt som du snabbt kommer åt.

Dela på andra sajter

fan jag kan passa på och fråga en sak när det gäller pukor, som jag tycker är meckigare att kompressera p.g.a sustainen, Vad är en LÅNG releasetid när man snackar pukor, är det så enkelt att releasetiden i stort sett bara påverkar sustainen, att man liksom kan dra gränsen för var som är onaturligt när signalen inte hinner gå under tröskeln alls (om man sätter tröskeln hyffsat högt så att inte hela kroppen automatiskt komprimeras d.v.s), om man har en schysst kompressorn där man enkelt kan se GR, och man liksom väljer det parti i låten med tätast slag. Det känns som ett bra tankesätt eller vad säger nI?

poängen är väl att den inte ska fortsätta att jobba tills nästa slag/transient?

Redigerat av mietek
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.