Tilly Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 (redigerat) Hejsan alla! Jag har ett litet sideprojekt här där jag gör X antal loopar till ett bolag här i Sverige som senare säljer dom vidare till "riktiga loop/samplings" företag. Jag funderar nu seriöst på att starta eget inom just det området - En online shop m.m. Jag vet att suget efter färdiga loopar är stor, väldigt stor. Och det är allt från trance, downbeat till acid jazz. Jag snackar om Loopar, Constructions Kit osv. I viss mån även samplingar! Men vi ska sikta in oss på färdiga loopar där folk kan börja arbete direkt. Jag söker därför någon som är duktig inom området att tillsammans med mig, producera X antal loopar/constructions kit för att tillverka egna loopskivor som folk sedan kan köpa via våran online shop. Jag räknar inte med att försäljningen kommer bli så där jätte stor till en början, men det är och kan vara kul att försöka iallafall. Och jag vet att det finns hur många företag som helst som säljer och tillverkar egna loopar - Men suget bara ökar och ökar och försäljningen på färdiga loopar har ökat med över 200% dom senaste 3 åren och ser ut att fortätta i den riktningen. Är det någon som är intresserad så skriv gärna i denna tråd! Redigerat 9 september 2007 av Soundborn
Zourc3 Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 Lite offtopic men. Jag undrar alltid vem som köper loopar. Ivf jag tycker inte att man kan säga att man "gjort den här låten" om man använder loops.
Tilly Postat 9 september 2007 Trådstartare Postat 9 september 2007 Det är la lite allt möjligt folk som köper loopar. Speciell percussions/trumloopar då många i dagens läge finner detta "onödigt att göra eget när det finns många bra" och siktar istället in sig på det meloidiska i låten. Men klart, alla använder inte loopar, och alla gör ju på sitt sätt 😳
Giannis Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 Hallå Soundborn. Jag tycker det låter som en väldigt bra idé och jag skulle gärna ställa upp och vara med. Loopar kan vara väldigt bra att ha ett gäng av. Väldigt många som skriver musik och befinner sig under stressen deadlines innebär finner stor nytta av färdiga loopar. Proffs som amatörer använder ju faktiskt loopar. Mitt MSN: johangiannis@gmail.com
Tilly Postat 10 september 2007 Trådstartare Postat 10 september 2007 Kul Giannis! 😳 Jag har addat dig på MSN!
Twilight_Zound Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 Kul Giannis! 😉Jag har addat dig på MSN! Add me up... Jag tycker detta verkar intressant... Har rätt stora möjligheter att tillverka både loopsets och samplingar i mycket bra format...
Tilly Postat 10 september 2007 Trådstartare Postat 10 september 2007 Addat! 😉 Kul att det var så många som är intresserade!
ozman Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Vet inte om det fortfarande är igång, men jag har varit inne på något liknande tidigare tillsammans med en polare. Men då skulle han producera och jag spela sax.. Så jag är jättegärna med om ni behöver livesax, flöjt, och liknande instrument. Är väldigt erfaren för min ålder och har kontakt med flera bra studiorum. Fast skulle tro att du har det också😉 iaf, maila är nog bästa sättet att nå mej. oskar.forsberg (@) gmail. com
Tilly Postat 16 september 2007 Trådstartare Postat 16 september 2007 Fan va kul! Är det även din MSN adress det ?
ozman Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Fan va kul! Är det även din MSN adress det ? nej.. men testa att maila eller ring.. 0704485250 oz
E.n.T Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 kolla in din sida på myspacve Soundborn.. riktigt nice 😉 hoppas det slår ut med din "loopshop".. det finns stor efterfrågan. jag gillar själv trumloopar jag kan slicea sönder i beståndsdelar och klippa klistra med 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.