Tophe Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Jag har just uppgraderat min AMD från 3000+ med 1gb PC3200 till en Athlon64 6000+ med 2gb PC5300. Men nu verkar den fixa CuBase säme än tidigare. Förut fick jag inget knaster eller problem pga att datorn inte hängde med. Nu får jag det. Även med Latencyn uppe på 16ms (för mixning) knastrar det och sprakar. Har någon nån aning om vad detta kan bero på? Kör EMU 1820 och CuBase SX3... Exakt samma setup fungerade förut med sämre dator.
Claes Holmerup Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Det är inte så, att du har skaffat fel moderkort...? Kort med nForce4-chipset fungerar inte alls bra till musikburkar... ☺️
AssOwL™ Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Om det är en Athlon 64 x2, så kan du kolla in mitt tips i den här tråden.
Frekvens Postat 8 september 2007 Postat 8 september 2007 Kan det hända att du varit slarvig med att trycka fast knapparna runt fläkten till Processorn, eller att en har åkt upp, eller sitter löst. Detta kan leda till att den inte kyls ordentligt och att knasterproblem uppstår.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.