Jump to content
Annons

Redigering av uppladdade låtar

Twilight_Zound

Recommended Posts

Annons

1. Gå till sidan för låten som ska uppdateras
  2. Gå till rutan Verktyg en bit ner till höger på sidan och klicka på Redigera filen
  3. Klicka på Bläddra och ladda upp nya versionen

När den nya versionen är uppladdad, lägg märke till att underdelen på sidan får en ny avdelning kallad Sparade versioner. Håll muspekaren över ikonerna till häger för att se vad du kan göra med dem.

Tips: Om du ändrar själva inlägget till låten (där man skriver vad man vill ha kritik på), så ändras automatiskt första inlägget i den tråd som hör till filen.

Kör hårt!

Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...
Postat (redigerat)

Kan inte ens ladda upp fler...

Provade först redigera, sen testade jag ladda upp helt nytt.

Gick inte det heller...

Redigerat av Olsberg
Delat nedanstående inlägg från annan tråd och slagit ihop med denna
Dela på andra sajter

Jag skriver här ändå. Du har ju redan sett tråden och det är ju bra om alla får ta del av "problemet".

Jag hade ju lagt upp en låt för en tid sen. Och det funkade ju bra. Sen så gjorde jag en ny mix på den plus att jag ville visa hur UAD Precision Maximizer lät eftersom jag precis har köpt den.

Klickade på "Redigera fil" Och då kom jag till där man lägger upp låten och bild om man så vill. Laddade upp en ny mix på låten. Och den var på 8-10MB plus en ful bild som passade låten på några kB.

Tog några sekunder sen var det klart. Klickade på "Ladda ner låten" men så vart det den gamla versionen.

Laddade upp på nytt. Samma sak igen. Väntade en stund och provade igen. Samma sak. Då provade jag att ta bort den gamla låten men då försvann rubbet. Gick inte ens att ladda upp nåt nytt. Sidan stängdes ner. Och då tappade jag suget och tog bort rubbet.

Hoppas att det löser sig

// Mr Pink.

Dela på andra sajter

För att veta mer:

* När du säger att det tog några sekunder, vet du hur snabb lina för uppladdning du sitter på? Adsl brukar ligga på runt 1 mbps. Du sitter på snabbare?

* När du skulle uppdatera din fil, var det innan eller efter kvällen den 3 oktober, då vi ökade maxstorleken från 8 till 15 megabyte?

* Var det en mp3-fil du försökte ladda upp, eller var det något annat format?

* Bilden, var den över eller under 2 megabyte, och vilket filformat hade den?

* Fick du något som helst meddelande när du uppdaterade? Typ att något misslyckades, eller lyckades?

Dela på andra sajter

Nej det verkar vara nåt riktigt fel nu. Nu kan jag inte ens ladda upp nåt nytt alls. Skulle skapa en ny tråd. Men det går inte. Och mitt "konto" så har jag bara lagt upp 3 låtar totalt, varav en är nu borta. Nu är det bara två.

Bara så vi talar samma språk; Du kan inte ladda upp, eller du kan inte skapa ny tråd? Antar att det är det förstnämnda du menar. Berätta mer, vad har låten för filändelse, hur står är filen, kommer det något meddande när du laddar upp, var hamnar du efter att du försökt ladda upp. All info är bra, för jag kan inte reproducera felet. Här fungerar det alldeles utmärkt. ( EDIT: och det fungerar för andra att ladda upp)

Redigerat av Olsberg
Dela på andra sajter

För att veta mer:

* När du säger att det tog några sekunder, vet du hur snabb lina för uppladdning du sitter på? Adsl brukar ligga på runt 1 mbps. Du sitter på snabbare?

* När du skulle uppdatera din fil, var det innan eller efter kvällen den 3 oktober, då vi ökade maxstorleken från 8 till 15 megabyte?

* Var det en mp3-fil du försökte ladda upp, eller var det något annat format?

* Bilden, var den över eller under 2 megabyte, och vilket filformat hade den?

* Fick du något som helst meddelande när du uppdaterade? Typ att något misslyckades, eller lyckades?

* Jag har 1mbps upp. Det tog ca 30 sekunder

* Jag uppdaterade ikväll

* Det var en mp3 fil på 10 megabyte

* Bilden var jpg på 20kB

* Jag fick inget meddelande alls. Efter att det hade laddat upp så kom jag direkt till första sidan. Inga meddelanden av nåt slag alls.

Provade igen nyss med att starta ett helt nytt inlägg/tråd/demo

Och det blev exakt samma sak.

Dela på andra sajter

Fick först nu efter ett antal test, ett felmeddelande som sa:

One of the fields you completed had more data than is allowed

Jag tog bort i rutan "inspelningsår"

Jag hade lagt till en notis med parentes

Sen så fungerade det.

Konstigt ändå. För när jag skulle bara "redigera fil" så gjorde jag inga ändrnigar alls. Bara ladda upp en ny fil. Och då fungerade det inte heller. 😳

Aja. Nu verkar det rulla på igen! 🙂

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

jag har laddat up fel version av en låt. kan jag ta bort den/updatera den på nåt sätt?

tpfh. knaz

--edit--

aa. den som söker den hittar 🙂

tack

Redigerat av knaz
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.