bjorrra Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 Tjena grabbar och flickor. När jag spelar in bas (kör via ett linr 6 ux2 med deras basförstärkare som finns i gearbox) så får jag problem. När jag spelar ett b på e strängen så blir det sån fruktansvärd bas i högtalarna så att de börjar sjunga. HUr kommer jag åt detta problem? Komperssor, eller vad?
drloop (oregistrerad) Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 (redigerat) Tjena grabbar och flickor. När jag spelar in bas (kör via ett linr 6 ux2 med deras basförstärkare som finns i gearbox) så får jag problem. När jag spelar ett b på e strängen så blir det sån fruktansvärd bas i högtalarna så att de börjar sjunga. HUr kommer jag åt detta problem? Komperssor, eller vad? Är det bara i högtalarna eller syns det även på mätarna i din DAW? Om det inte sysn i DAW så har du en stående våg i ditt rum just runt den tonen. Prova i så fall att flytta högtalarna en rejäl bit och se om fenomenet försvinner eller förändras. Redigerat 6 september 2007 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.