Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en fråga när det gäller kvantisering i PT LE. När jag vill kvantisera i Grid Mode så funkar det normalt när Griden är inställd på 1/2 upp till 1/8, men när jag fortsätter "uppåt" så stannar den fortfarande på 1/8. Alltså även om griden är inställd på 1/16, 1/32 eller 1/64 så fastnar noterna på griden som om den fortfarande är inställd på 1/8. (hoppas det inte blev för grötigt)

Vad är det jag har missat?

Jag undrar också om det finns någon funktion där man kan minska på spår-höjden på flera spår samtidigt? Kan vara bra om man tex vill ha översikt så hela projektet syns på skärmen.

tack på förhand!

mvh F

PS. Kör Mbox 2 med PT 7.3 på en IMac DS.

Annons
Postat

du har kanske kvantiserat till 1/8 del, och då finns ingenting att kvantisera till mindre värde?

alltså, har noterna flyttats till en 4 del ligger de redan på en sextondel...

ang flera spår samtidigt: alt nedtryckt och välj storlek, då gäller det för alla

Postat

Jag tänkte mer på om man ska göra lite stråk-wailningar, (säg Candy Shop eller Lean Back style)..Hade inga problem med det i Cubase tidigare men PT vill inte. den får också mina piano-inspelningar att låta helt robotiska, blir inget flyt i det heller..

Vad kan problemet vara?

Postat

iterative quantize kanske?

kvantisera inte med full styrka, eller använd en MPC mall... svårt att säga när man inte hör vad som är inspelad...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.