nones Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 (redigerat) Jag behöver ett Externt Ljudkort med 8-16 mic pre-amps bara för att slippa släpa med mig, pre-amps, mixerbord ect vid mobila inspelningar. Firewire eller USB2.0 spelar ingen roll (idag gäller väl ändå firewire). Existerar det ens ett ljudkort med 16 preamps? eller måste man börja gå på digitala grejer + digitala mixerboard. 8 Preamps med FW har jag tidigare sett, kostar runt 6.000:- för ett sånt ljudkort. Alla galna idéer är välkommna! 😉 Redigerat 5 september 2007 av nones Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 Känner inte till något sådant. Så det bör nog vara en mixer eller ljudkort med preamps som går att koppla ihop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 (redigerat) med två st. firepod från presonus får du två st. rackmonterbara fw-kort. med 8st preampar/styck. Redigerat 5 september 2007 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bergis Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 (redigerat) Presonus Firepod kanske kan vara nåt.. Har aldrig använt det själv men sett folk rekomendera det som prisvärt. Man kan koppla 2 enheter samtidigt, då får du 16 preamps in. http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=417148 eller: http://www.thomann.de/se/search_dir.html?sw=firepod EDIT: IDF HANN FÖRE..... Redigerat 5 september 2007 av bergis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 (redigerat) Kanske 2 st Presonus Firepod som, jag tror du kan seriekoppla via firewire och få 16 förförstärkta kanaler. Landar runt 8000:- *edit* LOL 😉 Redigerat 5 september 2007 av Bone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 MOTU har sin 8Pre, som är ett Firewire-interface och innehåller 8 preampar och dessutom ADAT-anslutning för att köra en 8-kanalig omvandlare till - kanske ytterligare en 8Pre...? Listpriset är 5695:- på dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bergis Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 Oj det blev många likadana svar på samma gång................ 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 EN sån här firepod kanske? 😳 Har inte den bytt namn föresten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peth Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 (redigerat) Edit, va fan ska jag svara för när alla andra redan gjort det? Redigerat 5 september 2007 av Peth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nones Postat 5 september 2007 Trådstartare Dela Postat 5 september 2007 med två st. firepod från presonus får du två st. rackmonterbara fw-kort. med 8st preampar/styck. Härligt att se hur många som svarade direkt 😳 Kanontips, jag ska kika på den pre-ampen. Ser verkligen prisvärd ut. Kanske börja med att köpa en och sedan köpa en till! Peth, jag får ordna fram en ny topic som du får vara först på sen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 5 september 2007 Dela Postat 5 september 2007 Var i Sverige finns du? Jag har lite grejor som inte används alltför ofta, kanske kan vara intressant att hyra mot en lämplig (låg) ersättning? Gunnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nones Postat 5 september 2007 Trådstartare Dela Postat 5 september 2007 Var i Sverige finns du? Jag har lite grejor som inte används alltför ofta, kanske kan vara intressant att hyra mot en lämplig (låg) ersättning? Gunnar Jag finns i Umeå, är lite för långt från stockholm Men tack ändå! Är ändå intresserad av att köpa egna grejer. Det är skönt att ha bra koll på allt och att få tid att testa dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.