Jump to content
Annons

Behöver ett Externt Ljudkort med 8-16 mic pre-amps

nones

Recommended Posts

Jag behöver ett Externt Ljudkort med 8-16 mic pre-amps bara för att slippa släpa med mig, pre-amps, mixerbord ect vid mobila inspelningar. Firewire eller USB2.0 spelar ingen roll (idag gäller väl ändå firewire).

Existerar det ens ett ljudkort med 16 preamps? eller måste man börja gå på digitala grejer + digitala mixerboard.

8 Preamps med FW har jag tidigare sett, kostar runt 6.000:- för ett sånt ljudkort.

Alla galna idéer är välkommna! 😉

Redigerat av nones
Dela på andra sajter

Annons

med två st. firepod från presonus får du två st. rackmonterbara fw-kort. med 8st preampar/styck.

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Presonus Firepod kanske kan vara nåt.. Har aldrig använt det själv men sett folk rekomendera det som prisvärt. Man kan koppla 2 enheter samtidigt, då får du 16 preamps in.

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=417148

eller:

http://www.thomann.de/se/search_dir.html?sw=firepod

EDIT: IDF HANN FÖRE.....

Redigerat av bergis
Dela på andra sajter

Kanske 2 st Presonus Firepod som, jag tror du kan seriekoppla via firewire och få 16 förförstärkta kanaler. Landar runt 8000:-

*edit* LOL 😉

Redigerat av Bone
Dela på andra sajter

MOTU har sin 8Pre, som är ett Firewire-interface och innehåller 8 preampar och dessutom ADAT-anslutning för att köra en 8-kanalig omvandlare till - kanske ytterligare en 8Pre...? Listpriset är 5695:- på dem.

Dela på andra sajter

med två st. firepod från presonus får du två st. rackmonterbara fw-kort. med 8st preampar/styck.

Härligt att se hur många som svarade direkt 😳

Kanontips, jag ska kika på den pre-ampen. Ser verkligen prisvärd ut. Kanske börja med att köpa en och sedan köpa en till!

Peth, jag får ordna fram en ny topic som du får vara först på sen :rolleyes:

Dela på andra sajter

Var i Sverige finns du? Jag har lite grejor som inte används alltför ofta, kanske kan vara intressant att hyra mot en lämplig (låg) ersättning?

Gunnar

Dela på andra sajter

Var i Sverige finns du? Jag har lite grejor som inte används alltför ofta, kanske kan vara intressant att hyra mot en lämplig (låg) ersättning?

Gunnar

Jag finns i Umeå, är lite för långt från stockholm :rolleyes:

Men tack ändå!

Är ändå intresserad av att köpa egna grejer. Det är skönt att ha bra koll på allt och att få tid att testa dom.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.