Jump to content
Annons

MIDI-Synth USB

phillekille (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare jag skall skaffa en MIDI-Synth via USB till min dator vilket är tänkt att jag skall använda till FL

Jag vill en sådan synth som man kan använda till hela programmet och alla synther jag har i programmet VST m.m.

Jag tror det kallades mastersynth eller något likanande

Med FruityLoops 7 vill jag kunna "REC" med synthen.

Att när jag spelar med synthen med den aktiva VST synthen just nu så spelas alla toner in i Piano Roll

Kanske om man tex använder någon funktion för att den skall spela in.

Priset vad jag skulle ge för en synth är inte så viktigt för tillfälligt.

På denna datorn jag använder musikproddning till just nu har ingen Line-In, därför vill jag ha det via USB

Redigerat av phillekille
Annons
Postat

Förstår inte riktigt vad du menar men vill du spela in ljuden ur synthen eller som du skriver noterna till piano rollen och köra med vst:n?

Postat (redigerat)
Förstår inte riktigt vad du menar men vill du spela in ljuden ur synthen eller som du skriver noterna till piano rollen och köra med vst:n?

Jag vill kunna välja att spela in med Synthen och så kommer noterna till piano roll i den aktiverade (itrycka) VST i FL

och att jag vill kunna spela på den att tonerna inte kommer till piano roll

Redigerat av phillekille
Postat

Då är det ett midiklaviatur du behöver. Själv har jag ett M-Audio Keystation 49e som kopplas in i datorn med en vanlig USB-sladd. Kostar strax under tusenlappen.

Postat (redigerat)
Då är det ett midiklaviatur du behöver. Själv har jag ett M-Audio Keystation 49e som kopplas in i datorn med en vanlig USB-sladd. Kostar strax under tusenlappen.

Okej

Men Funkar det i FL Studio? att Recording m.m.

Redigerat av phillekille
Postat (redigerat)

Ifall man har en M-AUDIO KEYSTATION 49E eller en annan slags MIDI Synth...

Jag vill ha klart för mig detta:

Om jag skaffar en MIDI-Synth. När jag kopplar in den i datorn (USB) med programmet FruityLoops

Kommer då Synthen spela upp ljudet på den aktiverade (itryckta) VST/Channels i FL som på PianoRoll. via denna USB-Anslutningen också?

Jag har sett att den har en massa General MIDI sounds.

för på en bild jag såg på M-Audio hemsida var denna:

Länk till bild

Redigerat av phillekille
Postat

Om jag skaffar en MIDI-Synth. När jag kopplar in den i datorn (USB) med programmet FruityLoops

Kommer då Synthen spela upp ljudet på den aktiverade (itryckta) VST/Channels i FL som på PianoRoll. via denna USB-Anslutningen också?

Länk till bild

Ja det kommer den, och utan ett VST-instrument kommer den inte att låta alls. Ett MIDI-klaviatur innehåller inga egna ljud utan skickar bara styrsignaler till datorn.

Postat

Länk till bild

Ja det kommer den, och utan ett VST-instrument kommer den inte att låta alls. Ett MIDI-klaviatur innehåller inga egna ljud utan skickar bara styrsignaler till datorn.

Okej, för jag har en massa grymma VST, samt egna presets. Då kommer denna att funka perfekt.

För jag vill inte ha nån Synth, med typ med mixer inbyggt, för mixa kan jag ju bra i FL

Postat

Om du har markerat en VST och kör på inspelning (aka REC) så sparas noterna du spelar på klaviaturen i Piano rollen för den pluggen.

Postat

Lär dig skilja på en synth och en klaviatur!

En MIDI klaviatur skickar bara signaler till datorn som kan användas av VST instrument såsom mjukvarusynthar.

En synth är något som kan skapa ljud utifrån en vågform och generera ljud, vilket inte en klaviatur gör!

Det gör det lättar för dig att förklara din problem och förstå hur din sequencer är uppbyggd.

Angående din fråga så fungerar de flesta USB-klaviaturer till fl-studio, tip på märken är: M-audio & Edirol!

// Nexustwins - mgm

Postat
Lär dig skilja på en synth och en klaviatur!

En MIDI klaviatur skickar bara signaler till datorn som kan användas av VST instrument såsom mjukvarusynthar.

En synth är något som kan skapa ljud utifrån en vågform och generera ljud, vilket inte en klaviatur gör!

Det gör det lättar för dig att förklara din problem och förstå hur din sequencer är uppbyggd.

Angående din fråga så fungerar de flesta USB-klaviaturer till fl-studio, tip på märken är: M-audio & Edirol!

// Nexustwins - mgm

tänker på att köpa den M-Audio Keystation 49E

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.