ceedigh (oregistrerad) Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Hejsan! Efter att ha varit medlem på forumet en längre tid så känns det väl på tiden att äntligen presentera sig lite mer ordentligt. Jag är 32 år, bosatt utanför Stockholm och har komponerat musik som hobby i varierande omfattning sedan slutet av 80-talet - precis som en del andra i min generation började det med Amiga 500 och div. trackerprogram. Har dock spelat synth/keyboards längre än så, dock inte i något band utan mer för eget bruk. Egentligen har jag nog alltid varit mer intresserad av att komponera än att spela live, och dessutom mer efter gehör än efter noter. Numera försöker jag komponera lite när fritiden räcker till, vilket dessvärre inte blir alltför ofta med ett heltidsjobb i IT-branschen. Mina musikaliska influenser är huvudsakligen soul, jazz, "new age" och filmmusik, allt från Stevie Wonder, Steely Dan, Esbjörn Svensson Trio och Pat Metheny Group till Vangelis och John Williams. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Tjabba tjena hallå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 hej & välkommen.. jag har åxo jobbat med en amiga 500..fast då gjorde jag hårdrock du kan nog föreställa dig hur det lät!! 😕 känn dig som hemma!! /Larsson 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EmKay Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 (redigerat) Hej. Har liknande bagrund fast andra influenser. Redigerat 4 september 2007 av EmKay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mollin (oregistrerad) Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Welcome welcome! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Tjenare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Hallå på dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Hej hopp.... Hej.Har liknande bagrund fast andra influenser. Som jag då fast utan Amigan...Vi körde med analogsynthar, stackar och kassett 🙂😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 6 september 2007 Dela Postat 6 september 2007 Hej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kajan Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Johej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 Välkommen ska du vara! När jag läser om alla som använde sig av amiga 500 blir jag lite "fan, jag ville också vara med och leka på den tiden". Men men, jag växte upp med PC istället 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 (redigerat) Välkommen hit. Själv gjorde jag musik på en Amiga 600 🙂 Pat Metheny....är en av mina favoriter. Älskar Herbies pianospel och Pat på gitarren 😄 Redigerat 10 september 2007 av Gizmozis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 Hej å välkommen, körde också med A500, härlig dator på den tiden. Fast jag fick aldrig till det med musikinspelning på den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 Jag hälsar dig välkommen trots att jag är gammal Atari 1040 användare:-) Den sålde jag förövrigt till en entusiast härom året! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.