Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon som har någon aning om vad det är som har hänt och vad jag ska göra åt det. Min CPU har "fastnat" på 99 (Det har inget att göra med hur mycket "skit" jag använder). Så fort jag öppnar upp FL så går mätaren direkt upp i taket och jag kan inte komma på varför eller hur vad jag ska göra för att fixa det här problemet :S. Någon som kan hjälpa mig?

Tack i förhand.

//Emil

Annons
Postat

Det är inte idle process som ligger på 99%? för i sådana fall är det ganska bra.

• 4 månader senare...
Postat

jag har exakt samma problem, fast inte direkt när jag startar när jag har jobbat ett tag på låten, men det mesta beror på att jag har för många VSTs som ligger och drar prestanda, vad är din dators prestanda på? jag behöver definitivt uppgradera min x)

Postat

Har märkt detta med, kör med Line6 UX2 som ljudkort (jag vet inte så bra, men bättre än SB Audigy 2)

Men det händer bara när jag tex surfar eller ngt, verkar vara ASIO drivern till vista som är kass (oväntat)

Postat

Har du varit inne på Audio Settings och skruvat på DirectSound properties? Har du satt buffer längden för högt så kan det få cpun att maxa.

Postat

Har du en Pentium 4 och nån jobbig plugg med denormal-problemet? 😛

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.