Liquid_6 Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Älskar att göra musik vill jag bara säga,men på sistone så när jag börjar på en låt så känner jag mig trött i förväg på att behöva sitta och pilla med eq,s och kompressorer för att få allt att låta sjyst.Jag tycker det är så otroligt tråkigt!!Jag har jättemånga ideer till låtar som jag helt skiter i att ge mig på just därför att jag vet hur mycket efterarbete jag kommer vara tvungen att lägga ner pga soundet jag vill få till på låten i slutändan.Är det nån som känner såhär undrar jag och hur har ni gjort för att komma ur detta dilemma?Jag minns när jag bara spelade musik i replokal och ville vi spela in var det nån som skötte allt pill åt en,nu sitter jag själv och gör musik å blir galen ibland!!om man ändå hade en utbildad studio kille som hoppa fram ur garderoben när man ville det skulle låta nice 😕
IDF Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 sitta o dedikerat mixa kan i längden bli aningen uttajtat, särskilt när man jobbar i mjukvaruvärlden.. men att sitta o soundshape:a medan man meckar fram ljuden är sjukt skoj, o sen lämna projektet i nån vecka/månad för att sen ge seg på mixen är otroligt inspirerande för mig.. oftast när jag behöver inspiration, sticker jag hem till morsan o farsan som bor 3,5-4 timmar bort o hjälper farsan att bygga n¨åt, spika, mura, eller laga en bil som e trasig.. gör så jävla mkt för mig att komma bort från hela skiten..bort från stan.. ( 😄 ) men när jag börjar mecka med kroppsarbete, så kommer inspirationen krypande, o jag finner alla möjliga lösningar på vad jag ska göra.. men det gäller att inte vara borta för länge, för sen glömmer man bort allt.. 🙁 ibland räcker det med en promenad.. antingen i skogen eller i stan.. vad man gillar bäst är det man ska göra.. 😕 enkelt sammanfattat är det b äst att låta bli skiten ett tag.. 🙂 eller leta upp nån att jobba med.. det hjälper med.. studio hade för några månader sen ett "inspirationsnummer" som handlade om vad olika männskor får inspiration av. inom branschen dvs. 🙂
DivineCo Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Om man vill göra nya låtar är ljudbiten döfödd. För egen del är jag oerhört fascinerad av det tekniska just nu. Jag känner mig lite som ett barn i en godisbutik. Några nya låtar blir det dock inte.
Larsson Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 jag känner lika som du..vad jag gör för att få något gjort är att jag satsar på att förenkla låtarna jag försöker alltså få en låt att stå sig på tlx bas,gitarr & trummor sedan när de är satta & man förhoppningsvis känner sig nöjd..då kommer en naturlig iver att vilja fixa ljudet & göra effektdulla pålägg men som sagt..jag måste först lägga grunden & då pillar jag inget med ljudet möjligtvis med volymerna! börjar jag pilla med ljudet direkt så tappar jag fokus på låten.. så gör jag iallafall!! 😛
Jejje Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Jag bruxar mixa medans jag gör låten. Vet att detta kan vara ganska dut då man kanske måste mixa om om man lägger till ett instrument. Dock får det mig att överhuvudtaget göra det.
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 sitta o dedikerat mixa kan i längden bli aningen uttajtat, särskilt när man jobbar i mjukvaruvärlden.. men att sitta o soundshape:a medan man meckar fram ljuden är sjukt skoj, o sen lämna projektet i nån vecka/månad för att sen ge seg på mixen är otroligt inspirerande för mig.. oftast när jag behöver inspiration, sticker jag hem till morsan o farsan som bor 3,5-4 timmar bort o hjälper farsan att bygga n¨åt, spika, mura, eller laga en bil som e trasig.. gör så jävla mkt för mig att komma bort från hela skiten..bort från stan.. ( 😉 ) men när jag börjar mecka med kroppsarbete, så kommer inspirationen krypande, o jag finner alla möjliga lösningar på vad jag ska göra.. men det gäller att inte vara borta för länge, för sen glömmer man bort allt.. 🙁 ibland räcker det med en promenad.. antingen i skogen eller i stan.. vad man gillar bäst är det man ska göra.. 🙂 enkelt sammanfattat är det b äst att låta bli skiten ett tag.. 😉 eller leta upp nån att jobba med.. det hjälper med.. studio hade för några månader sen ett "inspirationsnummer" som handlade om vad olika männskor får inspiration av. inom branschen dvs. 🙂 Jag var uppe i njavve i norrland i somras å när jag kom hem så sprudlade jag av inspiration så jag vet vad du säger.Känner att jag skulle vilja jobba med mixning helt analogt ibland.Liksom slippa alla jävla fönster och dragandes i visuella reglar i cubase lite grann.Kör ju utelutande på mjukvara tyvärr 😛
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 Jag bruxar mixa medans jag gör låten. Vet att detta kan vara ganska dut då man kanske måste mixa om om man lägger till ett instrument. Dock får det mig att överhuvudtaget göra det. Gör så ochså ibland men känner att det blir lite omständigt tyvärr.
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 Om man vill göra nya låtar är ljudbiten döfödd. För egen del är jag oerhört fascinerad av det tekniska just nu. Jag känner mig lite som ett barn i en godisbutik. Några nya låtar blir det dock inte. Om jag ändå kände så 😛
Jejje Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Du får helt enkelt skaffa dig en samarbetspartner som älskar att mixa låtar.
IDF Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 sitta o dedikerat mixa kan i längden bli aningen uttajtat, särskilt när man jobbar i mjukvaruvärlden.. men att sitta o soundshape:a medan man meckar fram ljuden är sjukt skoj, o sen lämna projektet i nån vecka/månad för att sen ge seg på mixen är otroligt inspirerande för mig.. oftast när jag behöver inspiration, sticker jag hem till morsan o farsan som bor 3,5-4 timmar bort o hjälper farsan att bygga n¨åt, spika, mura, eller laga en bil som e trasig.. gör så jävla mkt för mig att komma bort från hela skiten..bort från stan.. ( 🙁 ) men när jag börjar mecka med kroppsarbete, så kommer inspirationen krypande, o jag finner alla möjliga lösningar på vad jag ska göra.. men det gäller att inte vara borta för länge, för sen glömmer man bort allt.. 🙂 ibland räcker det med en promenad.. antingen i skogen eller i stan.. vad man gillar bäst är det man ska göra.. 🙂 enkelt sammanfattat är det b äst att låta bli skiten ett tag.. 😉 eller leta upp nån att jobba med.. det hjälper med.. studio hade för några månader sen ett "inspirationsnummer" som handlade om vad olika männskor får inspiration av. inom branschen dvs. 🙂 Jag var uppe i njavve i norrland i somras å när jag kom hem så sprudlade jag av inspiration så jag vet vad du säger.Känner att jag skulle vilja jobba med mixning helt analogt ibland.Liksom slippa alla jävla fönster och dragandes i visuella reglar i cubase lite grann.Kör ju utelutande på mjukvara tyvärr 😛 jävligt härligt o ratta på riktigt liksom.. men att sitta o tänka på hur man patchar om allt i all oändlighet är lite jobbigt i längden.. därför ska man ha en liten nisse som gör det åt en, o för tracksheets på ALLT!! 😉
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 Du får helt enkelt skaffa dig en samarbetspartner som älskar att mixa låtar. Ska ta mig en funderare på det 😛 .Kanske söka här på forumet kanske!!
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 sitta o dedikerat mixa kan i längden bli aningen uttajtat, särskilt när man jobbar i mjukvaruvärlden.. men att sitta o soundshape:a medan man meckar fram ljuden är sjukt skoj, o sen lämna projektet i nån vecka/månad för att sen ge seg på mixen är otroligt inspirerande för mig.. oftast när jag behöver inspiration, sticker jag hem till morsan o farsan som bor 3,5-4 timmar bort o hjälper farsan att bygga n¨åt, spika, mura, eller laga en bil som e trasig.. gör så jävla mkt för mig att komma bort från hela skiten..bort från stan.. ( 🙂 ) men när jag börjar mecka med kroppsarbete, så kommer inspirationen krypande, o jag finner alla möjliga lösningar på vad jag ska göra.. men det gäller att inte vara borta för länge, för sen glömmer man bort allt.. 🙂 ibland räcker det med en promenad.. antingen i skogen eller i stan.. vad man gillar bäst är det man ska göra.. 🙂 enkelt sammanfattat är det b äst att låta bli skiten ett tag.. 😉 eller leta upp nån att jobba med.. det hjälper med.. studio hade för några månader sen ett "inspirationsnummer" som handlade om vad olika männskor får inspiration av. inom branschen dvs. 🙂 Jag var uppe i njavve i norrland i somras å när jag kom hem så sprudlade jag av inspiration så jag vet vad du säger.Känner att jag skulle vilja jobba med mixning helt analogt ibland.Liksom slippa alla jävla fönster och dragandes i visuella reglar i cubase lite grann.Kör ju utelutande på mjukvara tyvärr 😛 jävligt härligt o ratta på riktigt liksom.. men att sitta o tänka på hur man patchar om allt i all oändlighet är lite jobbigt i längden.. därför ska man ha en liten nisse som gör det åt en, o för tracksheets på ALLT!! 😉 Du säger rätt!Jag känner bara att jag är lite trött på allt stirrande på skärmen.Hmm,det kanske är dags att sänka kontrasten på skärmen 🙁 eller ta ledigt från jobbet å få lite norrlandsberg i syn ett tag.
Bone Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Ja att behöva mixa och pilla kan ju ta knäcken på den bäste. Men det är ju oftast värt det, även om man inte ens kommer i närheten av det ljud man vill ha så blir man ju bättre varje gång (förhoppningsvis). Så tillslut kanske man kan krysta ut den där perfekta blandningen av bra låt och bra sound. Man kan ju alltid drömma iallafall. Jag tycker Olsbergs tips är rätt bra: [...]Har tagit upp den i Studio, men de förtjänas att upprepas: Mitt favorittrick för att lura mig själv är att ge det 90 sekunder. Sätt igång och jobba aktivt/fokuserat i 90 sekunder. Verkligen hårt. Det fina är att efter att de 90 sekunderna har gått, så är man så inne i processen att man inte märker att tiden har flutit förbit förrän jobbet är klart[...] Om du bara gör det kanske du kommer över den där tröskeln/känslan av att det är menlöst att börja med en ny låt pga att du inte får till det sound du vill ha eller inte orkar sitta och tjafsa med kompressorer och eq:s.
Magpie Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Nu kanske inte detta tipset gäller om man bara är trött på själva processen att mixa mm, met det är viktigt att vila hörseln som snabbt tröttas ut. Ha koll på ljudnivåerna så att lyssningen inte konstant är för hög. Trött hörsel kan även resultera i att man blir trött i huvudet. Bra att du nämnde kontrasten på skärmen. Se till att göra skärmmiljön och rumsmiljön så bekväm för ögonen som möjligt. Arbeta i pass med paus emellan då du går upp och gör något annat.
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 Ja att behöva mixa och pilla kan ju ta knäcken på den bäste. Men det är ju oftast värt det, även om man inte ens kommer i närheten av det ljud man vill ha så blir man ju bättre varje gång (förhoppningsvis). Så tillslut kanske man kan krysta ut den där perfekta blandningen av bra låt och bra sound. Man kan ju alltid drömma iallafall. Jag tycker Olsbergs tips är rätt bra: [...]Har tagit upp den i Studio, men de förtjänas att upprepas: Mitt favorittrick för att lura mig själv är att ge det 90 sekunder. Sätt igång och jobba aktivt/fokuserat i 90 sekunder. Verkligen hårt. Det fina är att efter att de 90 sekunderna har gått, så är man så inne i processen att man inte märker att tiden har flutit förbit förrän jobbet är klart[...] Om du bara gör det kanske du kommer över den där tröskeln/känslan av att det är menlöst att börja med en ny låt pga att du inte får till det sound du vill ha eller inte orkar sitta och tjafsa med kompressorer och eq:s. Ska testa det där tamejfan!!Alla tips är välkomna.
Bone Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 [...]Nu kanske inte detta tipset gäller om man bara är trött på själva processen att mixa mm[...]Sant. Men det funkar oftast för mig när jag känner mig uppgiven och tveksam på att öppna en nästan färdig låt och mixa klart den.
Liquid_6 Postat 3 september 2007 Trådstartare Postat 3 september 2007 Nu kanske inte detta tipset gäller om man bara är trött på själva processen att mixa mm, met det är viktigt att vila hörseln som snabbt tröttas ut. Ha koll på ljudnivåerna så att lyssningen inte konstant är för hög. Trött hörsel kan även resultera i att man blir trött i huvudet. Bra att du nämnde kontrasten på skärmen. Se till att göra skärmmiljön och rumsmiljön så bekväm för ögonen som möjligt. Arbeta i pass med paus emellan då du går upp och gör något annat. Det där med miljö har blivit ett problem faktiskt.Jag är inte alls nöjd med hur det ser ut runtomkring just nu.Jag vill ha det cleant och rent å snyggt men nu står det kartonger med prylar i här å var och det är allmänt stökigt tyvärr.Jag har en vision om hur det ska se ut men jag hinner aldrig fixa nåt.Måste ta tag i det där hmm.
jahala Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Jeg har ikke lest alle andre posts, så kan være dette er sagt tidligere: Mixing er mixing, songwriting er songwriting.. Skriv ferdig låten på gitar / piano / instrument of choice før du overhodet begynner recorde. Hvis du mikser mens du lager låten bruker du mye lengre tid (siden du ikke vet hva du vil fremheve i låten før den er fullført), eventuelt blir den aldri ferdig fordi du sitter og hører på alt som er feil med miksen i stedet for å høre på hva som er feil med låtskrivingen. Separer de to arbeidsoppgavene, så får du nok gjort mye mer. - J.
Magpie Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 [...]Nu kanske inte detta tipset gäller om man bara är trött på själva processen att mixa mm[...]Sant. Men det funkar oftast för mig när jag känner mig uppgiven och tveksam på att öppna en nästan färdig låt och mixa klart den. Sorry, jag var otydlig i mitt inlägg. Jag syftade inte på det du skrev, utan på att mitt tips om att vila hörseln mm kanske inte har med hans problem att göra.
Dingbats Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Vad roligt, jag känner precis tvärtom. Efter att man har skrivit en radda låtar blir man så himla trött på det och bara längtar att få spela in och mixa det. 😕
stickane Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Älskar att göra musik vill jag bara säga,men på sistone så när jag börjar på en låt så känner jag mig trött i förväg på att behöva sitta och pilla med eq,s och kompressorer för att få allt att låta sjyst.Jag tycker det är så otroligt tråkigt!!Jag har jättemånga ideer till låtar som jag helt skiter i att ge mig på just därför att jag vet hur mycket efterarbete jag kommer vara tvungen att lägga ner pga soundet jag vill få till på låten i slutändan.Är det nån som känner såhär undrar jag och hur har ni gjort för att komma ur detta dilemma?Jag minns när jag bara spelade musik i replokal och ville vi spela in var det nån som skötte allt pill åt en,nu sitter jag själv och gör musik å blir galen ibland!!om man ändå hade en utbildad studio kille som hoppa fram ur garderoben när man ville det skulle låta nice 😕 Hej! Jag är en färsking på området att mixa o mastra och känner lika som du. Jag jobbar mycket ute med kroppsarbete och plötsligt så kommer bara en ny låt fram och jag blir tvungen att springa in och spela in den snabbt för att inte glömma bort den. Skulle jag vilja så skulle jag kunna få fram flera nya låtar per dag, men jag vågar inte ens göra det för det blir bara jobbigt. Det tar ju så lång tid att göra en någorlunda bra inspelning per låt, och sen ska man ju ha text till den också. Mitt råd till dig, som jag använder mig av nu är: Varje gång du kommer på en ny låt, spela in den snabbt. Gör ett låtbibliotek. Återkom och kolla upp dina låtideer efter ett tag. Efter några veckor så lovar jag dig att låtarna har landat, dvs. då hör man vilka låtar som är bra och vilka som man tycker är dåliga. Då kan man få inspirationen till att börja jobba med en låt på allvar, men sluta aldrig att vara kreativ. Kommer du på flera låtar per dag så är det kanonbra. Du kommer att utvecklas av det. Själv har jag på ganska kort tid börjat tröttna på all konstgjord musik. Vill helst arbeta med riktiga instrument. Vill man lyckas med sin musik så ska man nog försöka träffa nån som är duktig på mixning o mastring. Man ska bara göra det som man är duktig på och inget mer för man kan lätt tröttna annars. Mvh Stickane
Geson Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 Jag håller fullständigt med. Det känns stundom ganska förödande för inspirationen att försöka skruva till alla ljud och effekter. jag skulle vilja ha en butler som rattar till allting när det är inspelat och klart. HATAR att mixa... det blir ju ändå aldrig som man tänkt sig.. Men det kan iofs bero på att jag inte har någon aning om vad jag håller på med egentligen.
jarlo Postat 3 september 2007 Postat 3 september 2007 (redigerat) Jeg har ikke lest alle andre posts, så kan være dette er sagt tidligere: Mixing er mixing, songwriting er songwriting.. Skriv ferdig låten på gitar / piano / instrument of choice før du overhodet begynner recorde. Hvis du mikser mens du lager låten bruker du mye lengre tid (siden du ikke vet hva du vil fremheve i låten før den er fullført), eventuelt blir den aldri ferdig fordi du sitter og hører på alt som er feil med miksen i stedet for å høre på hva som er feil med låtskrivingen. Separer de to arbeidsoppgavene, så får du nok gjort mye mer. - J. Det gäller säkert ofta i akustisk musik, men med elektronisk dansmusik (som Liquid_6 sysslar med, vad jag hört) så kan det fungera utmärkt att göra tvärt om. När jag gör en house-låt vet jag aldrig från början exakt hur den kommer att låta. Oftast har jag bara en vag idé eller nån liten slinga. Medan låten utvecklas ser jag till att varje nytt instrument jag lägger till funkar bra i mixen. Jag ställer volym, eq, reverb o.s.v. direkt. Då kan man undvika stora frekvenskrockar och ljud som inte funkar i mixen redan från början. Det kanske låter lite konstigt att anpassa låten efter mixen på det här sättet, men för mig är det ett jättebra sätt att jobba på. Kanske provar man att lägga på nåt konstigt stereo-delay som bildar en jättehäftig rytmfigur, och plötsligt tar låten en ny vändning. Att mixa och skruva på effekter är för mig ett kreativt steg i låtskrivandet. Dessutom slipper jag sitta och reda upp bland femtielva oprocessade spår som bråkar med varandra vid slutmixning 😕 Ge det en till chans Liquid 😉 Redigerat 3 september 2007 av jarlo
Liquid_6 Postat 4 september 2007 Trådstartare Postat 4 september 2007 Vad roligt, jag känner precis tvärtom. Efter att man har skrivit en radda låtar blir man så himla trött på det och bara längtar att få spela in och mixa det. 😄 HAHA.Fåtal gånger jag känt så faktiskt.
Liquid_6 Postat 4 september 2007 Trådstartare Postat 4 september 2007 Jeg har ikke lest alle andre posts, så kan være dette er sagt tidligere: Mixing er mixing, songwriting er songwriting.. Skriv ferdig låten på gitar / piano / instrument of choice før du overhodet begynner recorde. Hvis du mikser mens du lager låten bruker du mye lengre tid (siden du ikke vet hva du vil fremheve i låten før den er fullført), eventuelt blir den aldri ferdig fordi du sitter og hører på alt som er feil med miksen i stedet for å høre på hva som er feil med låtskrivingen. Separer de to arbeidsoppgavene, så får du nok gjort mye mer. - J. Det gäller säkert ofta i akustisk musik, men med elektronisk dansmusik (som Liquid_6 sysslar med, vad jag hört) så kan det fungera utmärkt att göra tvärt om. När jag gör en house-låt vet jag aldrig från början exakt hur den kommer att låta. Oftast har jag bara en vag idé eller nån liten slinga. Medan låten utvecklas ser jag till att varje nytt instrument jag lägger till funkar bra i mixen. Jag ställer volym, eq, reverb o.s.v. direkt. Då kan man undvika stora frekvenskrockar och ljud som inte funkar i mixen redan från början. Det kanske låter lite konstigt att anpassa låten efter mixen på det här sättet, men för mig är det ett jättebra sätt att jobba på. Kanske provar man att lägga på nåt konstigt stereo-delay som bildar en jättehäftig rytmfigur, och plötsligt tar låten en ny vändning. Att mixa och skruva på effekter är för mig ett kreativt steg i låtskrivandet. Dessutom slipper jag sitta och reda upp bland femtielva oprocessade spår som bråkar med varandra vid slutmixning 😄 Ge det en till chans Liquid 🙂 Nu kunde inte jag översätta alla ord som stod först här så vad var tvärtom i elektronisk musik menar du?
jarlo Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Jeg har ikke lest alle andre posts, så kan være dette er sagt tidligere: Mixing er mixing, songwriting er songwriting.. Skriv ferdig låten på gitar / piano / instrument of choice før du overhodet begynner recorde. Hvis du mikser mens du lager låten bruker du mye lengre tid (siden du ikke vet hva du vil fremheve i låten før den er fullført), eventuelt blir den aldri ferdig fordi du sitter og hører på alt som er feil med miksen i stedet for å høre på hva som er feil med låtskrivingen. Separer de to arbeidsoppgavene, så får du nok gjort mye mer. - J. Det gäller säkert ofta i akustisk musik, men med elektronisk dansmusik (som Liquid_6 sysslar med, vad jag hört) så kan det fungera utmärkt att göra tvärt om. När jag gör en house-låt vet jag aldrig från början exakt hur den kommer att låta. Oftast har jag bara en vag idé eller nån liten slinga. Medan låten utvecklas ser jag till att varje nytt instrument jag lägger till funkar bra i mixen. Jag ställer volym, eq, reverb o.s.v. direkt. Då kan man undvika stora frekvenskrockar och ljud som inte funkar i mixen redan från början. Det kanske låter lite konstigt att anpassa låten efter mixen på det här sättet, men för mig är det ett jättebra sätt att jobba på. Kanske provar man att lägga på nåt konstigt stereo-delay som bildar en jättehäftig rytmfigur, och plötsligt tar låten en ny vändning. Att mixa och skruva på effekter är för mig ett kreativt steg i låtskrivandet. Dessutom slipper jag sitta och reda upp bland femtielva oprocessade spår som bråkar med varandra vid slutmixning 😄 Ge det en till chans Liquid 🙂 Nu kunde inte jag översätta alla ord som stod först här så vad var tvärtom i elektronisk musik menar du? Det jahala menade var att man ska skriva låten först, sedan spela in för att slutligen mixa. Alltså separera grejerna och inte göra allt samtidigt. Jag menade att det säkert är bra när man gör akustisk musik (spelar in riktiga instrument), men att det går utmärkt att göra allting samtidigt när man gör elektronisk musik. 🙂
Mollin (oregistrerad) Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Jag får oftast inspiration utav andra artister, men jag kopierar aldrig det dom gör - men om man säger i samma genre. Gå en promenad fungerar finfint, dock så kan jag inte bara lämna ett projekt i veckor och månader! det går bara inte! skulle jag försöka så skulle jag inte kunna låta bli att "bara ändra det där ljudet" - det kan visserligen förstöra låten och ljudbilden totalt, men - vad kan man göra! jag älskar ju som sagt musik! 😉
Demonproducenten Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Älskar att göra musik vill jag bara säga,men på sistone så när jag börjar på en låt så känner jag mig trött i förväg på att behöva sitta och pilla med eq,s och kompressorer för att få allt att låta sjyst.Jag tycker det är så otroligt tråkigt!!Jag har jättemånga ideer till låtar som jag helt skiter i att ge mig på just därför att jag vet hur mycket efterarbete jag kommer vara tvungen att lägga ner pga soundet jag vill få till på låten i slutändan.Är det nån som känner såhär undrar jag och hur har ni gjort för att komma ur detta dilemma?Jag minns när jag bara spelade musik i replokal och ville vi spela in var det nån som skötte allt pill åt en,nu sitter jag själv och gör musik å blir galen ibland!!om man ändå hade en utbildad studio kille som hoppa fram ur garderoben när man ville det skulle låta nice 😉 skippa ljudpillet tills låten är färdig koncentrera dig på låten o arr först ljudpill ska du hålla på med när det är dags att spela in på riktigt eller i vissa fall först när du mixar
nattvaktaren Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 (redigerat) Om det där på bilden har någon Def Leppard-anknytning så föraktar jag allt du säger. Redigerat 4 september 2007 av nattvaktaren
Liquid_6 Postat 4 september 2007 Trådstartare Postat 4 september 2007 Om det där på bilden har någon Def Leppard-anknytning så föraktar jag allt du säger. HAHAHA.Klockren kommentar.Animalise rockar ju stenhårt eller?NOT
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.