Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja

GÄr det att fÄ snajdiga trumkomp ifall man exporterar en midi med trummor frÄn Guitar Pro?

Har försökt men massor saknas nÀr jag sen ska spela upp dem i Cubase med AD. T.ex sÄ saknas ofta hihaten

nÀr jag spelar upp midin i cubase eller sÄ har den blivit utbytt mot nÄn annan trumma.

Orkar inte sitta och programmera i cubase för det Àr sÄ rörigt ifall man jÀmför med GP

Är helt ny med bĂ„de AD och cubase sĂ„ vet inte sĂ„ mycket.

Tack pÄ förhand

Annons
Postat
Tja

GÄr det att fÄ snajdiga trumkomp ifall man exporterar en midi med trummor frÄn Guitar Pro?

Har försökt men massor saknas nÀr jag sen ska spela upp dem i Cubase med AD. T.ex sÄ saknas ofta hihaten

nÀr jag spelar upp midin i cubase eller sÄ har den blivit utbytt mot nÄn annan trumma.

Orkar inte sitta och programmera i cubase för det Àr sÄ rörigt ifall man jÀmför med GP

Är helt ny med bĂ„de AD och cubase sĂ„ vet inte sĂ„ mycket.

Tack pÄ förhand

AD har en egen keymap (var trummorna ligger pÄ keyboardet) sÄ antagligen stÀmmer inte detta med GP.

Du kan anvÀnda en drum map i Cubase som mappar om trummorna frÄn GM-map (som jag antar att GP anvÀnder) till ADs map. Det finns sÄna att ladda ner frÄn vÄr sajt, gÄ till User Area och sen User Downloads!

Du kan ocksÄ dra AD's midifiler direkt in i Cubase men det vet du redan kanske!

creel (oregistrerad)
Postat

Klart det funkar. Guitar Pro Àr ju vanlig MIDI sÄ dÄ exportarar man bara till MIDI och importerar den till Cubase-projektet. Kan ibland bli tjafs med nÄn cymbal eller nÄt men det Àr ju bara att massmarkera och flytta till rÀtt.

Postat
Klart det funkar. Guitar Pro Àr ju vanlig MIDI sÄ dÄ exportarar man bara till MIDI och importerar den till Cubase-projektet. Kan ibland bli tjafs med nÄn cymbal eller nÄt men det Àr ju bara att massmarkera och flytta till rÀtt.

Det Àr faktiskt mer Àn bara en cymbal som blir fel om man gör sÄ, som redan nÀmnts sÄ anvÀnder AD en annan drum-map Àn vanliga GM. Till EZDummer, förlÄt Drummer, kan man dock göra sÄ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.