Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja

Går det att få snajdiga trumkomp ifall man exporterar en midi med trummor från Guitar Pro?

Har försökt men massor saknas när jag sen ska spela upp dem i Cubase med AD. T.ex så saknas ofta hihaten

när jag spelar upp midin i cubase eller så har den blivit utbytt mot nån annan trumma.

Orkar inte sitta och programmera i cubase för det är så rörigt ifall man jämför med GP

Är helt ny med både AD och cubase så vet inte så mycket.

Tack på förhand

Annons
Postat
Tja

Går det att få snajdiga trumkomp ifall man exporterar en midi med trummor från Guitar Pro?

Har försökt men massor saknas när jag sen ska spela upp dem i Cubase med AD. T.ex så saknas ofta hihaten

när jag spelar upp midin i cubase eller så har den blivit utbytt mot nån annan trumma.

Orkar inte sitta och programmera i cubase för det är så rörigt ifall man jämför med GP

Är helt ny med både AD och cubase så vet inte så mycket.

Tack på förhand

AD har en egen keymap (var trummorna ligger på keyboardet) så antagligen stämmer inte detta med GP.

Du kan använda en drum map i Cubase som mappar om trummorna från GM-map (som jag antar att GP använder) till ADs map. Det finns såna att ladda ner från vår sajt, gå till User Area och sen User Downloads!

Du kan också dra AD's midifiler direkt in i Cubase men det vet du redan kanske!

creel (oregistrerad)
Postat

Klart det funkar. Guitar Pro är ju vanlig MIDI så då exportarar man bara till MIDI och importerar den till Cubase-projektet. Kan ibland bli tjafs med nån cymbal eller nåt men det är ju bara att massmarkera och flytta till rätt.

Postat
Klart det funkar. Guitar Pro är ju vanlig MIDI så då exportarar man bara till MIDI och importerar den till Cubase-projektet. Kan ibland bli tjafs med nån cymbal eller nåt men det är ju bara att massmarkera och flytta till rätt.

Det är faktiskt mer än bara en cymbal som blir fel om man gör så, som redan nämnts så använder AD en annan drum-map än vanliga GM. Till EZDummer, förlåt Drummer, kan man dock göra så...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.