StorStockholmsRockorkester Postat 1 september 2007 Postat 1 september 2007 Hej ! jag har ett tascam us-144 externt ljud kort (1 line in L 1st mic in L och då likadant för R kanalen ,4 inputs tillsammans) och pillar med cubase sx 3.Men jag undrar om jag sjunger i micken på tex R och vill ha det inspelat i stereo i cubase, går det o fixa eller kör man mono i cubase vid vst input inställningarna? jätte glad för tips! "en het kopp kaffe... får mig att må bra" - Lasse Stefanz i klassikern "båten till köpenhamn"
Claes Holmerup Postat 1 september 2007 Postat 1 september 2007 Du spelar i så fall in på ett (eller två) monospår - och panorerar dem sedan till lämplig plats vid mix.
StorStockholmsRockorkester Postat 1 september 2007 Trådstartare Postat 1 september 2007 aha tackar för snabbt svar! ok detta innebär att jag alltså kan se ut så här i vst inputs fönstret , vid bussarna: mono in 1 mono in 2 stereo in 1 sorry om ja e lite grön men det är lite pilligt :-) Nikke
Linus Postat 1 september 2007 Postat 1 september 2007 Jovars, annars gör du som på den här bilden: Här ser du några monospår. Sedan har de valt Left - Stereo In som ingång dvs. den vänstra kanalen av stereoingången. Sedan kan du göra ett andra monospår och välja Right - Stereo In som ingång. Då spelar du in mik 1 i mono på det första spåret, mik 2 i mono på det andra spåret och behöver inte göra något alls med VST inputs.
StorStockholmsRockorkester Postat 1 september 2007 Trådstartare Postat 1 september 2007 Jätte tack för informationen. !! många tack! Ha en trevlig helg! :-) Nikke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.