PurpleHaze (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Hej! Jag funderar på att köpa logic express 6! Och undrar vad som krävs av min dator? Jag har en Power Mac G4 867 mhz med 1 Gb ram, kommer detta att funka? Hur många audio kanaler kommer jag uppskattnings vis kunna jobba med? Jag kommer också att vilja arbeta en del med loopar och undrar om Logic är bra till detta? Jag har också hört att man skall kunna annvända idrum till Logic, stämmer det? Och i så fall vart kan man få tag på den? Har ni några tips på externa ljudkort som fungerar bra till logic express6 (ca 2000 kr) , jag behöver bara kunna spela in ett instument i taget (koppla in mic i ljud kortet, och om det behövs även kunna lina in mixer)? Vore tacksam för svar! mvh Johan
Baltazar Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Tjenare! Är själv PC användare men har mac i skolan. Jag vet inte exakt hur många kanaler men eftersom du kan frysa spår i 6an, dvs "spara ner alla effekter till en ljudfil" (vilken dålig förklaring), så borde du kunna ha ganska många.
MusicNixon Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 Satsa på Logic 7 Express på en gång. Det kostar ca 1900:- om du är student (1500:- om du har Mecenat-rabatt). Logic 7 har stöd för Apple Loops, och du kan köra Rex-loopar i sampleplayern. Din dator kommer med all säkerhet att fungera utmärkt. Jag tror inte du inte kommer ha problem med att för få ljudkanaler, det beror mycket på hur man jobbar. Jag har t.ex. klämt ut ca 20+ kanaler ur en beige G3/333 med 96 MB minne. Och då var jag ändå tvungen att bounca (mixa ner) i realtid, vilket man inte behöver i Logic 6+. Det beror en del på hur krävande pluggar du kör med. Är man ekonomisk och t.ex. använder bussar för effekter sparar man massor av kraft. Logic Express på Apples hemsida Ang. ljudkort.... jag skulle rekommendera att du satsar på Firewire-ljudkort. Lite dyrare, men om du kan få lite studentrabatt så jämnar det kanske ut sig? 🙂 Ett M-audio FW Audiophile kostar ca 2995... M-audio Audiophile
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.