RicoRider (oregistrerad) Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 (redigerat) Hej Har fått möjligheten att av en bekant köpa ett Motu 2408 Mk 2 med PCI 324 kort till min värstingburk som är på g. Motu ska ju vara bra generellt. Har förstått att 324-kortet inte kommer att funka med nya burken utan att jag måste köpa ett nytt 424-kort. Då kör man det på PCI-express har jag förstått. Verkar finnas XP64 drivrutiner till oxå. Har tänkt att prova XP64 i nya burken till att börja med. Är det en bra lösning? Kommer jag att bli nöjd? Är 2408 Mk 2 gammal skit som man ska akta sej för? Hur bra står den sej mot ex. Delta 1010? Vilka samplerates kan man köra? Bitdjup? Kör Cubase SX3, DFHS mm. på denna burk: Chassi: Compucase 19" rackchassi. M/B: MSI P35 Neo CPU: Core2Quad Q6600 2,4GHz RAM: 2 GB 6400 800MHz GFX: Club 3D HD 2600 Pro Passive HD: 3 x Seagate SATA2 16MB 320GB (D1: Dualboot OS XP + XP64/D2: Streaming DFHS/Vienna Symphonic/D3: Audio) Dual 19" eller enkel/dual 22" TFT-monitor Redigerat 1 september 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik från "MOTU 2408 Mk 2" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 Hej Har fått möjligheten att av en bekant köpa ett Motu 2408 Mk 2 med PCI 324 kort till min värstingburk som är på g. Motu ska ju vara bra generellt. Har förstått att 324-kortet inte kommer att funka med nya burken utan att jag måste köpa ett nytt 424-kort. Då kör man det på PCI-express har jag förstått. Verkar finnas XP64 drivrutiner till oxå. Har tänkt att prova XP64 i nya burken till att börja med. Är det en bra lösning? Kommer jag att bli nöjd? Är 2408 Mk 2 gammal skit som man ska akta sej för? Hur bra står den sej mot ex. Delta 1010? Vilka samplerates kan man köra? Bitdjup? Kör Cubase SX3, DFHS mm. på denna burk: Chassi: Compucase 19" rackchassi. M/B: MSI P35 Neo CPU: Core2Quad Q6600 2,4GHz RAM: 2 GB 6400 800MHz GFX: Club 3D HD 2600 Pro Passive HD: 3 x Seagate SATA2 16MB 320GB (D1: Dualboot OS XP + XP64/D2: Streaming DFHS/Vienna Symphonic/D3: Audio) Dual 19" eller enkel/dual 22" TFT-monitor XP64 verkar mest ställa till problem i musikburkar efter vad jag hört här på forumet, en liten varningsflagg som någon kanske kan utveckla vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 XP64 är ett experiment och jag är medveten om problemen. Men kom igen nu... Är 2408 Mk2 nåt att ha eller ska jag skita i det och köra Delta 1010? Eller kanske ett nytt MOTU 2408 Mk3? Lite mer pengar dock... Är det vettigt med Mk2? Nån borde väl ha strulat runt med Motu på en nyare PC, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Vilket ruttet forum detta är!!! Är det ingen mer som kan svara mej? Kommer det att funka med detta MOTU-kort eller ska jag skita i det? Äsch!!! Audioforums.com är 1000 ggr bättre än det här wannabestället!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Förlåt om jag fick ett utbrott, men jag är så jävla frustrerad. Har en fetingburk som är så gott som färdig byggd/konfigurerad och sen vet jag inte vilket ljudkort jag borde köra på... FAN!!! Jag går på Delta 1010. Det får duga... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Ojdå... Motu burken har mer... Delta 1010 burken funkar klockrent...(Anv själv 1010LT kortet) Jag kan köra 96000 i LT kortet.. Kan ställa latancy från 2048samples ner till 64. Jag är fruktat nöjd med mitt LT kort Men allt beror lite på vad man tänkt sig att ha det till.. Jag har 8in8ut plu lite till. Men jag spelar sällan in så pass att jag nyttjar det.. Fråga dig själ vad du ska ha det till och bestäm efter det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Tack! Jag tror att det får bli 1010. Tänkte prova med XP64 med betadrivarna. Får se om det funkar. Vill få nytta av en massa RAM. Börjar med 2 GB men sen ska jag smacka i minst 2 till. Har Deltat funkat bra? Misstänker att du kör vanliga XP, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Fråga audioforums då din gnällpelle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Om du vill ha snabb info om ett specifikt ljudkort föreslår jag att du tittar in på tillverkarens supportforum. Hittar du något intressant där får du gärna vidarebefordra info till det här forumet. Det är så intressanta och bra forum blir till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Nu blev det lite fart i det här forumet... Hehe... Jag vet att jag kanske ballade ur lite, men jag har som sagt en ny 19" burk på g till vår nya studio. Allt är klart utom just ljudkortsvalet. Blev lite desperat. Men skit samma. Jag kör Delta 1010. Det var ett bra val för 7-8 år sen när jag byggde min första DAW. Fast då var inte finanserna på topp så jag valde Hoontech DSP2000 och det dög väl, men nu vill jag ha nåt vettigare. Dessa kriterier gäller: Helst inga preamps minst 8 in/ut balanserade anslutningar 19" rack breakout box Gärna drivare för XP64 Ska funka i ovannämnda burk. Jaja. Kul att se att ni bemästrar tangentbordet trots allt. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Ja enligt dom kriterierna skulle jag säga........... euuhhhhhmmmmmm.................. Delta 1010..... På XP HomeEd funkar mitt 1010LT alldeles ypperligt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Tack Twilight!!! Jo det får bli Delta 1010. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Det är ju lögn i helvete att få tag på Delta 1010. Ringt runt till fan o hans moster, men det är lev.tider så att man baxnar... Trött jag blir... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Det är ju lögn i helvete att få tag på Delta 1010. Ringt runt till fan o hans moster, men det är lev.tider så att man baxnar... Trött jag blir... Hahahaha...... Sååååånt är liiiivet, sånt är livet. http://www.zzounds.com/item--MDOD1010E (1) http://www.ekab.se/Category?categoryId=476...53=qrbpkvlmhxdw (2) Lite ner på listan http://www.thomann.de/se/m-audio_delta_101...eb2adbc39f3d690 (3) http://www.amazon.com/M-Audio-Delta-1010-2...o/dp/B00007MC09 (4) Vill du ha fler..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RicoRider (oregistrerad) Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Vågar man handla från USA? Öhh?!?! Är man inte rädd för strul? Moms? VAT? Allt sånt då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Vågar man handla från USA? Öhh?!?! Är man inte rädd för strul? Moms? VAT? Allt sånt då? Ingen aning... Men det finns gott om Deltas Finns ett antal trådar om att handla från utlandet... Orkar inte söka, det får du göra själv 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.