Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoo 😉 jag undrar hur man får till den där Riktigt sköna bass som finns i en del låtar 😉

Bassen Pumpar riktigt skönt i dom låtarna och skulle vilja kunna få till det med 😉

Här är ett Ljud exempel Floffy Bass

Annons
Postat (redigerat)

1. Börja med två sågtandsoscillatorer
  2. Pitcha ner den ena -12 cent
  3. Läg på lite lowpassfilter för att filtera bort de högsta frekvenserna (ingen resonans dock)
  4. Se till att oscillatorerna är mono och att du har glide/portamento, så att noterna glider till varandra.
  5. Programmera dem såhär, så att noterna överlappar varandra:

t1085657_Bild1.png

Redigerat av cm0s
Postat

Hmm Ljud exemplet Beskrev nog itne riktgt vad jag emnade 🙂 jag är ledsen för det 🙂

Pitchbass var det du visa 🙂 Jag söker en Bass som Dj Splash Ofta använder.. den typ .. Går uppåt.. :S

Svårt att förklara

Men om du sitter och säger floff medans du stmapar på foten så förstår du nästan hur jag menar 🙂

Postat (redigerat)
Hmm Ljud exemplet Beskrev nog itne riktgt vad jag emnade 🙂 jag är ledsen för det 🙂

Pitchbass var det du visa 🙂 Jag söker en Bass som Dj Splash Ofta använder.. den typ .. Går uppåt.. :S

Svårt att förklara

Men om du sitter och säger floff medans du stmapar på foten så förstår du nästan hur jag menar 🙂

Okej, isf har du länkat till fel ljudklipp.

I länken har du en bas som pitchas nedåt.

Redigerat av cm0s
Postat
Okej, isf har du länkat till fel ljudklipp.

I länken har du en bas som pitchas nedåt.

Eller är det den där pruttande synten som avses?

Det är visserligen inte basljudet, men den ligger i de lägre registren.

Postat

joo Jag vet att den bassen pitchas neråt.. jag lyssnade nog inte ordentligt..

Ska kolla igenom lite Låtar Av Splash och titta om jag hittar någon med den bassen

Postat (redigerat)
Är la denna du menar.... http://www.speedyshare.com/158699911.html

Hade 🙂

Hur gjorde du den grymma Basen?

Jag har försökt massa liknande med pitchdive, glide m.m. med zt3a+ och andra synther, men jag får inget så bra!

Ifall du skulle vara vänlig, förklara hur du gjorde och vilken synth med presets du använde.

Eller ladda upp en .flp fil med bara basen. eller skicka .flp fil på email eller likande.

Redigerat av 1337sweden

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.