Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoo 😉 jag undrar hur man fĂ„r till den dĂ€r Riktigt sköna bass som finns i en del lĂ„tar 😉

Bassen Pumpar riktigt skönt i dom lĂ„tarna och skulle vilja kunna fĂ„ till det med 😉

HÀr Àr ett Ljud exempel Floffy Bass

Annons
Postat (redigerat)

1. Börja med tvÄ sÄgtandsoscillatorer
  2. Pitcha ner den ena -12 cent
  3. LÀg pÄ lite lowpassfilter för att filtera bort de högsta frekvenserna (ingen resonans dock)
  4. Se till att oscillatorerna Àr mono och att du har glide/portamento, sÄ att noterna glider till varandra.
  5. Programmera dem sÄhÀr, sÄ att noterna överlappar varandra:

t1085657_Bild1.png

Redigerat av cm0s
Postat

Hmm Ljud exemplet Beskrev nog itne riktgt vad jag emnade 🙂 jag Ă€r ledsen för det 🙂

Pitchbass var det du visa 🙂 Jag söker en Bass som Dj Splash Ofta anvĂ€nder.. den typ .. GĂ„r uppĂ„t.. :S

SvÄrt att förklara

Men om du sitter och sĂ€ger floff medans du stmapar pĂ„ foten sĂ„ förstĂ„r du nĂ€stan hur jag menar 🙂

Postat (redigerat)
Hmm Ljud exemplet Beskrev nog itne riktgt vad jag emnade 🙂 jag Ă€r ledsen för det 🙂

Pitchbass var det du visa 🙂 Jag söker en Bass som Dj Splash Ofta anvĂ€nder.. den typ .. GĂ„r uppĂ„t.. :S

SvÄrt att förklara

Men om du sitter och sĂ€ger floff medans du stmapar pĂ„ foten sĂ„ förstĂ„r du nĂ€stan hur jag menar 🙂

Okej, isf har du lÀnkat till fel ljudklipp.

I lÀnken har du en bas som pitchas nedÄt.

Redigerat av cm0s
Postat
Okej, isf har du lÀnkat till fel ljudklipp.

I lÀnken har du en bas som pitchas nedÄt.

Eller Àr det den dÀr pruttande synten som avses?

Det Àr visserligen inte basljudet, men den ligger i de lÀgre registren.

Postat

joo Jag vet att den bassen pitchas nerÄt.. jag lyssnade nog inte ordentligt..

Ska kolla igenom lite LÄtar Av Splash och titta om jag hittar nÄgon med den bassen

Postat (redigerat)
Är la denna du menar.... http://www.speedyshare.com/158699911.html

Hade 🙂

Hur gjorde du den grymma Basen?

Jag har försökt massa liknande med pitchdive, glide m.m. med zt3a+ och andra synther, men jag fÄr inget sÄ bra!

Ifall du skulle vara vÀnlig, förklara hur du gjorde och vilken synth med presets du anvÀnde.

Eller ladda upp en .flp fil med bara basen. eller skicka .flp fil pÄ email eller likande.

Redigerat av 1337sweden

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.