Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jaghar precis skaffat nytt ljudkort, ett Motu 828 mkII FW. Jag är väldigt nöjd men jag har en liten fråga... Enligt alla bilder och beskrivningar så skall man kunna se insignalerna i den lilla displayen på ljudkortet.

Kolla här

cuemix_front_panel.jpg

Jag kan bara se reglar där jag kan ställa in gain på de olika ingångarna.

Någon som har kolla på vad jag skall göra?

Björn

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat
Hej,

Jaghar precis skaffat nytt ljudkort, ett Motu 828 mkII FW. Jag är väldigt nöjd men jag har en liten fråga... Enligt alla bilder och beskrivningar så skall man kunna se insignalerna i den lilla displayen på ljudkortet.

Kolla här

cuemix_front_panel.jpg

Jag kan bara se reglar där jag kan ställa in gain på de olika ingångarna.

Någon som har kolla på vad jag skall göra?

Björn

MOTU förklarade för längesen, när 828mkII släpptes, att den där bilden är från en prototyp, jag förstår inte varför de har uppe bilden fortfarande. Det var folk som undrade och klagade (bland annat jag, som mailade och frågade). Det går INTE att se insignaler sådär på displayen på 828mkII, tyvärr. Tanken var att det skulle gå, men så blev det tydligen inte. Det enda som finns är de 5 segmenten som visar insignal på de analoga ingångarna, S/Pdif och main out.

Postat

OK, tack för svaret då slipper jag fundera mer över det iallafall...

/Björn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.