spaceman Postat 29 augusti 2007 Postat 29 augusti 2007 (redigerat) Har varit på jakt under en tid efter en hyfsad mjukvaru voocoder och testat olika demos Orange mm och valet föll på Native Vokator som jag inhandlat. http://www.native-instruments.com/index.php?id=vokator Min fråga är om det finns någon/några på forumet som använder Vokator och som gjort det under en längre tid ? Både för sång och allt möjligt annat i ljudväg. Redigerat 30 augusti 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik
MJInc Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Har varit på jakt under en tid efter en hyfsad mjukvaru voocoderoch testat olika demos Orange mm och valet föll på Native Vokator som jag inhandlat. http://www.native-instruments.com/index.php?id=vokator Min fråga är om det finns någon/några på forumet som använder Vokator och som gjort det under en längre tid ? Både för sång och allt möjligt annat i ljudväg. Har använt den tidigare(bara på sång), i tex denna låt.... Your browser does not support the HTML5 audio tag Fick den så att säga "på köpet" när jag införskaffade Komplete paketet, men tyvärr var den lite buggig och för mig väldigt svårjobbad. Fast funderar på att ta och testa den igen vid tillfälle. Kanske ser den ur en annan synvinkel efter all tid som gått. Den borde ju trots allt ha ganska så stor potential, men jag lyckades aldrig hitta den potentialen.... 🙂 //Micke....
Björn Olsberg Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Jag fick det också på köpet av Komplete-paketet men har i ärlighetens namn inte använt det. Däremot finns det en hygglig guide här, om man inte vill läsa manualen.
spaceman Postat 30 augusti 2007 Trådstartare Postat 30 augusti 2007 Det är inget man lär sig på en fikarast. Har kört en demo i ca 1 månad innan man kom in i det hela och köpte pluggen. MJInc: Skön låt.
Larsson Postat 15 oktober 2007 Postat 15 oktober 2007 (redigerat) jag sitter i min kompis lägenhet..han är bortrest , men har vokator på datorn jag vill ju göra lite Imogen Heap style medans jag ändå är här jag lyckas få till det i standalone versionen, men i cubase reagerar inte vokator på midikeyboarden hur gör man för att spela in när man spelar med sin egen röst?..någon som vet? Redigerat 15 oktober 2007 av Larsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.