Uozon Postat 29 augusti 2007 Postat 29 augusti 2007 (redigerat) Hur är det med detta vilken låt anser ni vara första Trance låten? Här är en låt som ofta refereras till och vara just den första trance låten. Låten kom 1990 Själv anser jag dock att denna låt med KLF är den första trance låten. Låten kom 1988 http://www.youtube.com/watch?v=fYbpGqF1Kaw Vad anser ni om saken? Redigerat 29 augusti 2007 av Uozon
GeckoYamori Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Det är ju nästan omöjligt att säga då nya genrer inte ploppar upp ur tomma intet. Trance har sina rötter i en rad andra stilar som House, New Beat, EBM/Industri, diverse synth, osv osv. Man kan nog gå ända tillbaka till lite av det Giorgo Moroder sysslade med i slutet av 70-talet och början av 80-talet.
cm0s Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Beror på vad man menar med trance. Om du tänker på melodisk trance, dvs inte acid och liknande, så skulle jag säga Energy 52 - Cafe del mar.
DrivKraft Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Age Of Love kanske inte är den "första" trancelåten men den är absolut en klassiker som alla tranceintresserade borde lyssna på, om de inte redan gjort det! En låt som bl.a gav inspiration till ett annat mästerverk, troligtvis mer känd bland dagens trancenissar. L.S.D av Hallucinogen! Faktiskt den första låten Simon Posford gjorde efter att ha hört Age Of Love! Och det hörs! 😛 Händerna upp för AGE OF LOVE! Peace!
Egghuvud Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 (redigerat) Vet inte hur Ishkur egentligen betraktas av inbitna electrofans, men ha tidigarelägger iallfall trancen och tittar mycket på rötterna. enligt honom skulle man kalla det för anthem house: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html Klf var tunga iallafall. Vilken låt var det som Glenn Hughes vrålade på? 🙂 Redigerat 30 augusti 2007 av Egghuvud
Uozon Postat 30 augusti 2007 Trådstartare Postat 30 augusti 2007 Vet inte hur Ishkur egentligen betraktas av inbitna electrofans, men ha tidigarelägger iallfall trancen och tittar mycket på rötterna. enligt honom skulle man kalla det för anthem house: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html Klf var tunga iallafall. Vilken låt var det som Glenn Hughes vrålade på? 😉 Låten "What time is love" finns i tre mixar som KLF gjorde, En Pure Trance som var den första mixen som kom 1988: De andra mixarna är Stadium house mixen och sen finns det en America What time is love
Egghuvud Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Jag håller käften direkt eftersom jag uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om 🙂
Uozon Postat 30 augusti 2007 Trådstartare Postat 30 augusti 2007 Jag håller käften direkt eftersom jag uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om 🙂 ägd
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.