inmate Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 LÅTNAMN: Dirty one och Inside ARTIST/GRUPP: Elefantmannen GENRE: ? LÅTLÄNGD: ? KOMPOSITÖR: Elefantmannen PRODUCENT:E lefantmannen EV. MEDVERKANDE: Elefantmannen INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,1 och 4,5 MB LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/8/elefantmannenmusic.htm
hammagrella Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Låter som Michael Wiehe möter Chris Isaak och Peter Gabriel. Rätt bra, eller tillochmed mycket bra emellanåt, men just den här typen av musik vinner helt klart på att vara på engelska....
inmate Postat 10 september 2004 Trådstartare Postat 10 september 2004 Tack för det positiva omdömet och för tipset att sjunga på engelska.. Det var faktiskt en riktigt bra ide! frågade några i omgivningen och de höll med.. Dags att ta fram sve-eng lexicon..
Magus Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Gillar det här 😕 Kom och tänka på Skinny Puppy blandat med Prodigy och en släng Nationalteatern fast på skånska. Tycker faktiskt att du ska stå fast vid den grundidén. Dialekten är en av sakerna som gör detta unikt. Behåll det. Jag hade lite svårt att höra texten dock. Lyft gärna fram den lite mer även om det kanske innebär att något annat ljud får stå tillbaka.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 (redigerat) Lägg ner reverbet på sången, det låter ABF. Ta bort det helt eller byt till kort rumsklang, ordentligt dampat. Kanske pröva ett kort delay med lågpassfilter på? Sången behöver nog komma närmare. Sjung närmare micken och mer kompression. Sen tycker jag musiken är helt obegriplig. Associerar till SH! och sånt mög. Sorry. Finns säkert folk som gillar sånt här också. Redigerat 10 september 2004 av nattvaktaren
inmate Postat 10 september 2004 Trådstartare Postat 10 september 2004 Hmmm tack för tipset.. ska prova.. ..men jag är inte mög.. jag är metero
Egghuvud Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Vet inte riktigt vad jag skall säga. Måste lyssna igen. Blev nog förvirraad av att du varit med i "unter den linden" eftersom det väckte till liv en massa minnen. Jag såg det bandet Live en herrans massa gånger (känndes det som) i malmö och Lund vill jag minnas. Får återkomma när jag smält detta. (unter den linden ... det var som fan)
inmate Postat 10 september 2004 Trådstartare Postat 10 september 2004 Ja, där ser man 😕 Spelade gitarr-tror det var sologitarr men i den röran som var kan man inte riktigt veta...
dede Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 Vet inte riktigt vad jag skall säga. Måste lyssna igen. Blev nog förvirraad av att du varit med i "unter den linden" eftersom det väckte till liv en massa minnen. Jag såg det bandet Live en herrans massa gånger (känndes det som) i malmö och Lund vill jag minnas. Får återkomma när jag smält detta. (unter den linden ... det var som fan) Var det du som stod längst fram till höger 😏 ....Hm har missat detta innan. Låter som om det var gjort i Sonar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.