larsef Postat 27 augusti 2007 Dela Postat 27 augusti 2007 Om du som mig älskar Reasons synthrack men föredrar trackerprogram som t.ex. Renoise framför Reasons sequencer kanske detta tips kan intressera dig. Jag har bara provat detta på Mac så jag vet inte hur det fungerar i Windows. I Mac OS X kan man skapa interna MIDI-bussar så att MIDI-program kan skicka MIDI-data mellan varandra internt i datorn. Genom att välja en sådan MIDI-buss som MIDI-utgång i trackerprogrammet Renoise och som MIDI-ingång i Reason så kan man alltså styra Reason från Renoise. Tyvärr kan man inte sedan skapa en ljudfil från Reason av sin låt, eftersom man inte har använt Reasons interna sequencer. Det går inte heller att skapa en ljudfil från Renoise, eftersom Renoise bara skickar MIDI-data till Reason och inte tar emot något ljud från Reason. Lösningen heter Audio Hijack, ett litet program som kan spara ner ljudet från Reason till aiff-fil när man spelar upp sin låt från Renoise. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 27 augusti 2007 Dela Postat 27 augusti 2007 Varför inte köra rewire? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
larsef Postat 27 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 27 augusti 2007 (redigerat) Varför inte köra rewire? Det finns nog inget trackerprogram som har rewire-stöd. Renoise har det i alla fall inte. Jag borde ha nämnt det förstås. Redigerat 27 augusti 2007 av larsef Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 27 augusti 2007 Dela Postat 27 augusti 2007 Varför inte köra rewire? Det finns nog inget trackerprogram som har rewire-stöd. Renoise har det i alla fall inte. Jag borde ha nämnt det förstås. Åfan, tracker-program är inte min starkaste sida. Kan dock skriva under att Audio Hijack är ett lysande program. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anso Postat 27 augusti 2007 Dela Postat 27 augusti 2007 Om du som mig älskar Reasons synthrack men föredrar trackerprogram som t.ex. Renoise framför Reasons sequencer kanske detta tips kan intressera dig. Jag har bara provat detta på Mac så jag vet inte hur det fungerar i Windows. I Mac OS X kan man skapa interna MIDI-bussar så att MIDI-program kan skicka MIDI-data mellan varandra internt i datorn. Genom att välja en sådan MIDI-buss som MIDI-utgång i trackerprogrammet Renoise och som MIDI-ingång i Reason så kan man alltså styra Reason från Renoise. Tyvärr kan man inte sedan skapa en ljudfil från Reason av sin låt, eftersom man inte har använt Reasons interna sequencer. Det går inte heller att skapa en ljudfil från Renoise, eftersom Renoise bara skickar MIDI-data till Reason och inte tar emot något ljud från Reason. Lösningen heter Audio Hijack, ett litet program som kan spara ner ljudet från Reason till aiff-fil när man spelar upp sin låt från Renoise. Jag gillar dig. Om jag bara lärde mig tracker interfacet lite bättre vore det här det bästa som har hänt mig 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 18 augusti 2008 Dela Postat 18 augusti 2008 Varför inte köra rewire? Det finns nog inget trackerprogram som har rewire-stöd. Renoise har det i alla fall inte. Jag borde ha nämnt det förstås. Såg att tråden är ganska gammal men måste ändå göra ett inlägg. Madtracker har faktiskt Rewire stöd. Det stöder det mesta faktiskt som man kan tänkas behöva 😉 http://www.madtracker.org/about.php Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 18 augusti 2008 Dela Postat 18 augusti 2008 Såg att tråden är ganska gammal men måste ändå göra ett inlägg. Madtracker har faktiskt Rewire stöd. Det stöder det mesta faktiskt som man kan tänkas behöva 🙂 http://www.madtracker.org/about.php Men är inte det bara som slave? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Virtualdistance Postat 31 mars 2009 Dela Postat 31 mars 2009 (redigerat) Finns det något annat sätt att få reasonsynthar i renoise?Thor VST kanske? . Om du som mig älskar Reasons synthrack men föredrar trackerprogram som t.ex. Renoise framför Reasons sequencer kanske detta tips kan intressera dig. Jag har bara provat detta på Mac så jag vet inte hur det fungerar i Windows. I Mac OS X kan man skapa interna MIDI-bussar så att MIDI-program kan skicka MIDI-data mellan varandra internt i datorn. Genom att välja en sådan MIDI-buss som MIDI-utgång i trackerprogrammet Renoise och som MIDI-ingång i Reason så kan man alltså styra Reason från Renoise. Tyvärr kan man inte sedan skapa en ljudfil från Reason av sin låt, eftersom man inte har använt Reasons interna sequencer. Det går inte heller att skapa en ljudfil från Renoise, eftersom Renoise bara skickar MIDI-data till Reason och inte tar emot något ljud från Reason. Lösningen heter Audio Hijack, ett litet program som kan spara ner ljudet från Reason till aiff-fil när man spelar upp sin låt från Renoise. Redigerat 31 mars 2009 av Virtualdistance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 31 mars 2009 Dela Postat 31 mars 2009 (redigerat) Reason finns inte som VSTi er. Så svaret är nej. Redigerat 31 mars 2009 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Virtualdistance Postat 31 mars 2009 Dela Postat 31 mars 2009 Hade vatt kul om nån gjorde dem , jag anser att reasons synthar är ballare än hela programmet 🙂 Men sen är jag ju en gammal hederllig renoisare "i don't understand reason only renoise" Reason finns inte som VSTi er. Så svaret är nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Renoise Postat 17 maj 2009 Dela Postat 17 maj 2009 Observera att Renoise 2.1 numera har implementerat fullt ReWire-stöd. Dvs, Renoise kan köras både som "slave" mot t.ex. Cubase, eller som "master" för t.ex. Reason. Fungerar kanonbra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.