Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Vet ju att några av er skriver egna pluggar och applikationer för musiksyfte. Vilket språk jobbar ni i? Program?

Det enklaste är väl att använda de färdiga miljöer som finns, synthedit eller synthmaker.

Åke

Postat (redigerat)

Hej!

Jag skriver i C++. Använder Microsoft Visual studio express, Vst SDK 2.4 samt VSTGUI 3.0. Allting gratis, men kräver väl än del datorvana gissar jag.

Redigerat av prophet71
Postat

Beroende på plugg så är det svåraste att få till ett bra samplingsbibliotek om man

ska göra en plugg som anropar samplingar förutom själva dll-hell filen.

Postat

C++ har jag varit inne på tidigare och funderar på att börja skriva i det. Ska dessutom sätta mig i skolbänken igen för att läsa systemutveckling och då det ingår 27 veckor praktik inom egenhändigt valt område så är ju något inom musikapplikationer givet.

Postat
C++ har jag varit inne på tidigare och funderar på att börja skriva i det.

Ok. Då är du säkert mogen för C++ 😄

Laddar du hem VstSDK och VSTGUI så finns det exempelprojekt för att komma igång att göra sin VST-dll.

KVR-audio har ett development forum som har lite matnyttiga saker.

Lycka till!

Postat
C++ har jag varit inne på tidigare och funderar på att börja skriva i det.

Ok. Då är du säkert mogen för C++ 😉

Laddar du hem VstSDK och VSTGUI så finns det exempelprojekt för att komma igång att göra sin VST-dll.

KVR-audio har ett development forum som har lite matnyttiga saker.

Lycka till!

Det var ju helt klart matynttig information! Tack för den!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.