Gurra (oregistrerad) Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Har hållit på och letat men finner icke...........key-komando till "ta bort röda över styrnings lampan på mixern " i Cubase SX2
Lundin Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Vet vad du menar...jag har lagt Waves L2 på alla mina utgångar och satt tröskeln på -0,1db...bara så den tar bort den röda lampan.... Det är rätt irriterande att den är så känslig, men bra på sätt och vis. Jag tror faktiskt att clip-indikatorn är stenhårt inbakad i koden och inte går att ta bort.. tyvärr
Gurra (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Tack för svaret.......men när jag läser inlägget igen ser att jag nog har formulerat frågan lite fel, 😕 indikatorn ska inte "tas" bort. det jag vill är att få den att släckas med ett "key-komando", istället för att klick med musen på den. Det borde finnas ett sätt, efter som det är en "ofta före komande" manöver 😄
Mr Underhill (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Läste i ett tidigare nummer av Studio om Macron. Det kan ju funka att spela in ett eget på musklickningen och länka till en tangent. Sitter inte i källarstudion nu så detta är taget ur luften men chansa kan man ju. Återkommer med vilket nummer av Studio det var om ingen annan hinner före..... ROCK ON! / Mr U. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.