mountainman (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Hejsan! Har 2 härliga hårdvarusynthar som jag verkligen gillar ljuden på, Roland JV-880 och JV-1080. Nu har jag tankar på att börja använda mig av mjukvarusynthar istället, och undrar därför om ljuden ifrån dessa synthar finns samplade och går att köpa någonstans? Tacksam för svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 I sonar 6 finns Roland GrooveSynth som bygger på ljud från rolandsyntar. Det är helt klart min favorit av de inbyggda instrumenten i Sonar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mountainman (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Nu använder jag ju ProTools och Reason på Mac, och då funkar inte Sonar som bara finns för Windows. Tack ändå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Du får sampla dem själv. Varför man vill ha dem i mjukvara när man har dem i hårdvara kan jag dock inte förstå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mountainman (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Tanken är att få in allt i datorn, slippa alla externa enheter som tar plats. Har en 10 månaders tjej som nu ska få eget rum, vårt gamla studio/gästrum. Så nu ska vi få in musikgrejerna i vårt sovrum och då skulle det vara bra om man slapp alla extragrejer. Vad finns det för program till Mac om man ska sampla själv? Eller någon som vet om man kan köpa samplingarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Reason har väl en sampler. Ljudfilerna kan du spela in i Pro Tools. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mountainman (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Men det är väl ett speciellt filformat som måste användas? Tror inte ProTools exporterar i sådana format. Sedan ska väl alla ljudfiler katalogiseras osv. känns väldigt jobbigt att gå den vägen. Andra förslag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Men det är väl ett speciellt filformat som måste användas?Tror inte ProTools exporterar i sådana format. Sedan ska väl alla ljudfiler katalogiseras osv. känns väldigt jobbigt att gå den vägen. Andra förslag? Tror det går bra med .wav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 26 augusti 2007 Dela Postat 26 augusti 2007 Jupiter 8\n finns. http://www.arturia.com/evolution/en/produc...r-8v/intro.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mountainman (oregistrerad) Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Ingen som har något tips? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Det finns sampleskivor som heter "Nicebeats synthline". Det skall finnas ljud från bl a Roland jv-2080, Roland jp-8000 och Roland xp-80. Det är Akai-format. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 (redigerat) Det finns sampleskivor som heter "Nicebeats synthline". Det skall finnas ljud från bl a Roland jv-2080, Roland jp-8000 och Roland xp-80. Det är Akai-format. då måste man ha ReLoad.. 😕 sampla själv i pro tools o exportera som wav. o sen importerar du o bygger upp egna banker i reason.. på så sätt får du koll på precis allt.. 🙂 plus att du slipper betala extra onödigt o dyrt!! Redigerat 3 september 2007 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 glöm inte Soundfonts. det finns en hel del gratis SF's med Roland ljud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.