Jump to content
Annons

Starta studio

westportproductions (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Tänkte bara höra om det är någon som vet hur man skall gå till väga om man vill starta egen studio som ett företag.

Var börjar man?

Hur mycket kostar det?

Finns det några speciella regler som man måste ta hänsyn til?

Finns säkert någon här som har gjort det och som kan ge några tips.

Tack i förhand!

Annons
Postat

Ska du ha anställda? Ska du ut på aktiemarknaden? Om du svarade nej på de frågorna så skall du ha en enskild firma. Det är det jag har. Det kan du göra på internet. Tips är att läsa broschyren starta företag. Finns på www.ams.se om jag inte minns fel eller så finns den hos skatteverket. Om du sedan vill ha ett skyddat namn på ditt företag så kostar det runt 1000:-. Men det är inget måste och allt det andra är helt gratis. Det är rätt mycket att gå igenom när det gäller bokföring och vilken moms man skall betala osv. Jag har inte någon större koll på det då jag har en som sköter all min bokföring åt mig. Men som sagt, leta upp broschyren som jag tipsade om, tror du kommer få svar på många av dina frågor där i.

MVH

Anders

Postat

Tack så mycket för snabbt och bra svar!

Skall inte ha några anställda och skall inte heller ut på någon aktiemarknad.

Skall ta och läsa igenom informationen.

Tack skall du ha!

Postat

Innan du startar och drar på dig en massa skulder för ombyggnad av lokal och för att skaffa utrustning, så fundera över om det finns någon möjlighet att gå runt. Det finns många studios i dag - och på många håll har de knackig ekonomi på grund av att det är överetablering på orten.

Fundera också på vad som skulle göra just DIN studio speciell (din egen erfarenhet, samarbete med förlag eller skivbolag, speciell utrustning, speciella lokaler, speciell miljö, övernattningsmöjligheter etc), så att du vet vad du kan trycka på när du ska marknadsföra studion - så att kunderna i sin tur kan uppfatta något som tungt vägande skäl att gå till dig i stället för de andra...

• 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.