Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

HallÄ!

Har ett litet problem, ska fÄ över en mix (som ligger befintligt inspelad i Cubase SX 1) till Logic för slutproduction. Inga Midi spÄr eller VST inst, utan bara vanliga wav- filer. Behöver inte flytta med effecter eller dyl. Utan vill ha spÄren i Logic, utan att behöva köra en massa klippa klistra och hitta rÀtt position!

Jag vet att man kan fÄ ut dem genom att göra en "audio mixdown" spÄr för spÄr, fast det kÀnns sÄ omstÀndigt.

//R 😉

Redigerat av Rallypack
Annons
Postat

Vet inte hur stödet Àr i SX1, men ta en titt i File -> Export -> OMF. Jag har inte riktigt satt mig in i funktionen, men den Àr till för att kunna exportera ett projekt för anvÀndning i annan applikation.

FrÄn hjÀlpfilen i SX2:

Open Media Framework Interchange (OMFI) is a platform independent file format intended for transfer of digital media between different applications. Cubase SX can import and export OMF files (file extension ".omf"), allowing you to use Cubase SX in conjunction with other audio and video applications.

...framför allt vet jag inte om Logic har stöd för det, men jag hÄller det inte för otroligt.

Postat

Jobbigt? 🙂🙂 Nu blir jag lite grĂ„hĂ„rig... Jag flyttar spĂ„r fram och tillbaka mellan logic och cubase och sparar spĂ„r för spĂ„r... och dĂ„ kan jag ibland ha tvĂ„ kagge spĂ„r 3 snare spĂ„r etc etc...

Det tar ju inte sÄ lÄng tid att spara spÄr för spÄr, om du nite gör det pÄ typ 7 lÄtar pÄ en gÄng.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.