Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

Har nyss blivit medlem här (som ni säkert ser?)

i vilket fall som helst, jag spelar gitarr och lite annat roligt tillsammans med en vän och jag tycker det vore roligt om man kunde få in den på datorn och fixa lite med den. Jag kan inte så mycket om hur det går till eller vad som behövs.

Någon som vill ge tips? helst lite billigare varianter och inte proffsnivå, jag är ju trots allt bara en lite halvfattig student 😉

Maria

Annons
Postat

hej!

välkommen hit 😉... om du bara vill spela in ljud finns det till exempel ett utmärkt litet program som heter audacity... (som råkar vara gratis 🙂 )

http://audacity.sourceforge.net/

Annars finns det mängder av program från gratis upp till många,många tusen... det bästa är väl nästan om du kollar runt själv... du märker väl snart vad du vill ha och vad du är beredd att lägga på det... ett annat tips är (tro det eller ej) din lokala musikaffär... de brukar veta ungefär vad man behöver 🙂

Lycka till //Smulan

Postat

Välkommen!

Om du söker lite på Studios eminenta sökfunktion märker du säkert att det idag finns en uppsjö av riktigt bra gratisprogram.

Eftersom jag själv är student förstår jag din ekonomiska situation... ej kul!

Postat

Tack båda två 🙂

Ska kolla på det programmet som du föreslog smulan, jag ska nog ta och testa ett par olika! Så detta är ju en start.

Nu får jag ju faktiskt gå till musikaffären och se vad dom säger 😆

Ja du det är inte lätt att när man inte har några pengar, tyvärr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.